Spisak kandidata za nagradu “Evropski automobil 2012. godine” skraćen je sa 35 na sedam imena, među kojima se nalazi i treća generacija “fijata pande”, koji smo testirali u Napulju. “Panda”, inače najbolji automobil u Evropi za 2004. godinu (druga generacija), protiv sebe ima “sitroen DS5”, “ford fokus”, “opel amperu/ševrolet volt”, “folksvagen ap”, “tojotu jaris” i “rendž rover evok”, a pobednik će biti proglašen u martu, neposredno pred početak Salona automobila u Ženevi (od 8. do 18. marta). Priča o “pandi” traje tačno 31 godinu, a do sada je proizvedena u 6,4 miliona primeraka. U „Fijatu“ su odlučili da umesto na tehnologiju akcenat prilikom projektovanja nove „pande“ stave na kombinaciju praktičnosti, šarma i zabave. Tako „panda“ koristi jeftina i pristupačna rešenja bez previše komplikacije.
Spisak kandidata za nagradu “Evropski automobil 2012. godine” skraćen je sa 35 na sedam imena, među kojima se nalazi i treća generacija “fijata pande”, koji smo testirali u Napulju.
“Panda”, inače najbolji automobil u Evropi za 2004. godinu (druga generacija), protiv sebe ima “sitroen DS5”, “ford fokus”, “opel amperu/ševrolet volt”, “folksvagen ap”, “tojotu jaris” i “rendž rover evok”, a pobednik će biti proglašen u martu, neposredno pred početak Salona automobila u Ženevi (od 8. do 18. marta).
Priča o “pandi” traje tačno 31 godinu, a do sada je proizvedena u 6,4 miliona primeraka. U „Fijatu“ su odlučili da umesto na tehnologiju akcenat prilikom projektovanja nove „pande“ stave na kombinaciju praktičnosti, šarma i zabave. Tako „panda“ koristi jeftina i pristupačna rešenja bez previše komplikacije.
O tome govori i prvi utisak nakon što smo konačno seli u kabinu novog modela. Za automobil dug 3,65 metara mesta napred ima zaista puno.
Delom su za to zadužena i nova, daleko udobnija sedišta.
U odnosu na ona iz stare „pande“, lakša su i tanja, pa samim tim ostavljaju nešto više mesta za noge putnicima pozadi.
Pritom, konfiguracija unutrašnjeg prostora ostala je ista kao kod prethodnika.
Sedi se visoko, a ručica menjača je podignuta kao u dostavnom vozilu.
Ovaj put to je urađeno sa više pažnje, pa stub pomenutog menjača više ne ometa desnu vozačevu nogu.
Što se ostalog tiče, svi tasteri su na identičnom mestu kao kod stare „pande“, pa je, ukoliko ste imali priliku da je vozite, potrebno minimalno vreme za prilagođavanje.
Elektropodizači prozora, komande klima-uređaja i tako dalje, sve je na starom mestu i nadohvat ruke, a novitet su komande audio-uređaja na obruču volana.
Nova „panda“ nudi ESP samo uz doplatu, a to će se promeniti tek krajem naredne godine.
Kada je reč o motorima, oni ne predstavljaju veliko iznenađenje jer smo ih manje-više već videli u aktuelnom „fijatu 500“.
Tu je klasični i verovatno najtraženiji benzinac od 1,2 litra sa 69 KS, motor gotovo identičan onom iz „fijata punto klasik“, a tu je i poznati savremeni komon-rejl dizelaš od 1,3 litra sa 75 konja.
Ostatak ponude čini pravi mali tehnološki biser - „tvin er“ dvocilindraš zapremine 0,9 litara, koji dolazi u dve varijante sa turbopunjačem i 85 KS, a tu je i atmosferska verzija od 65 konjskih snaga koja premijeru ima upravo na „pandi“.
Obe varijante emituju tačno 99 g/km CO2, pa će kao takve biti zanimljive i kupcima u našoj zemlji zbog toga što podležu subvenciji Ministarstva ekologije u iznosu od 1.000 evra.
Cena za naše tržište još nije formirana, mada će, kako u “Fijatu” insistiraju, svakako biti nešto manja od 10.000 evra za osnovnu verziju.