Plitak džep koči "evro 4"

Bez autora
Jan 15 2012

Svake godine na naše tržište sa zapada se uveze i proda oko 50.000 polovnih vozila. Trenutni standard "evro 3" propisan je početkom ove decenije i još je na snazi. Automobili koji zadovoljavaju ove propise prvi put su proizvedeni 2000. godine, tako da je sada faktički moguće da se uveze vozilo staro 12 godina. Ovakvi automobili u Srbiji koštaju u proseku od 2.500 do 3.500 evra i, kako kažu građani, jedini su mogući izbor u ovom ekonomskom trenutku. Uvoznici novih vozila, kojima baš ne cvetaju ruže, morali su pre dve godine da prihvate da uvoze automobile sa motorima "evro 4". U međuvremenu, lestvica za njih je podignuta, pa traže da to važi i za uvoznike polovnih vozila. Od 30. marta za uvoz novih vozila će biti uveden "evro 5" standard.

Plitak džep koči "evro 4"Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova predlaže da se uvoz polovnih automobila ograniči na ekološki standard "evro 4", odnosno vozila starosti od tri do pet godina. Građani smatraju da su jedino stariji automobili dostupni našem džepu.

Svake godine na naše tržište sa zapada se uveze i proda oko 50.000 polovnih vozila. Trenutni standard "evro 3" propisan je početkom ove decenije i još je na snazi.

Automobili koji zadovoljavaju ove propise prvi put su proizvedeni 2000. godine, tako da je sada faktički moguće da se uveze vozilo staro 12 godina.

Ovakvi automobili u Srbiji koštaju u proseku od 2.500 do 3.500 evra i, kako kažu građani, jedini su mogući izbor u ovom ekonomskom trenutku.

Uvoznici novih vozila, kojima baš ne cvetaju ruže, morali su pre dve godine da prihvate da uvoze automobile sa motorima "evro 4". U međuvremenu, lestvica za njih je podignuta, pa traže da to važi i za uvoznike polovnih vozila.

Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović kaže da će od 30. marta za uvoz novih vozila biti uveden "evro 5" standard.

"Samim tim, mi se zalažemo da se skala pomeri i za polovna vozila i smatramo da su 11 godina stari automobili, koji potpadaju pod 'evro 3' standard, prilično nebezbedni za naše tržište", ističe Petrović.

Oni koji prodaju polovnjake smatraju da ekonomski standard u Srbiji trenutno ne može da prati evropske ekološke standarde.

Predrag Vukadinović iz "Integra motors polovna vozila" kaže da kada bi država uvela standard "evro 4" tržiše polovnih vozila bi se po ceni približilo ceni novih, jer bi svi polovni automobili bili stari po tri do četiri godine.

"Samim tim, trenutna ponuda bila bi duplo skuplja", kaže Vukadinović.

Ipak, teško je verovati, kažu stručnjaci, da će baš u izbornoj godini država propisati viši standard za motore.

Tim pre, što naši susedi - Bugari, Rumuni, Makedonci, Hrvati i Slovenci - još mogu da uvoze i voze automobile u skladu sa "evro 3" standardom.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik