Popusti, šareni izlozi i šarene laže

Bez autora
Oct 01 2013

Sezonska sniženja su za mnoge građane prilika da kupe garderobu. Prodavci ovo često koriste, pa da bi privukli kupca ističu sniženja koja u njihovim radnjama ne postoje. Žalbe na "lažna sniženja" su svakodnevne. U Ministarstvu trgovine podsećaju kupce da ih štite čak tri zakona. Savetuju ih da ne oklevaju, već da nesavesnog trgovca prijave. Reči koje ogromnom brzinom mogu privući pažnju kupca su sniženje, rasprodaja i popust. Zavedeni procentima ispisanim na izlozima, kupci se ubrzo nađu u radnji. Onda shvate da na policama nema odeće za njihov novčanik. Za plitak džep i cena sa popustom je previsoka, pa se građani često zapitaju kada će specijalni popusti za njih zaista postati specijalni.

Popusti, šareni izlozi i šarene lažeKupci vrlo često tek kada se nađu u prodavnici shvate da sniženje cena koje je oglašeno na izlogu, zapravo ne postoji. U Ministarstvu trgovine podsećaju kupce da ih štite čak tri zakona i da prijavljuju nesavesne trgovce.

Sezonska sniženja su za mnoge građane prilika da kupe garderobu. Prodavci ovo često koriste, pa da bi privukli kupca ističu sniženja koja u njihovim radnjama ne postoje. Žalbe na "lažna sniženja" su svakodnevne. U Ministarstvu trgovine podsećaju kupce da ih štite čak tri zakona. Savetuju ih da ne oklevaju, već da nesavesnog trgovca prijave.

Reči koje ogromnom brzinom mogu privući pažnju kupca su sniženje, rasprodaja i popust. Zavedeni procentima ispisanim na izlozima, kupci se ubrzo nađu u radnji. Onda shvate da na policama nema odeće za njihov novčanik.

Za plitak džep i cena sa popustom je previsoka, pa se građani često zapitaju kada će specijalni popusti za njih zaista postati specijalni.

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Dragovan Milićević napominje da su reklame za popuste od 60-70 odsto koje mogu da se vide na izlozima nezakonite.

"Moraju da bude istaknute - i to sva tri Zakona regulišu - stara i nova cena i period do kojeg ta nova cena važi, odnosno da je popust, rasprodaja ili tome slično", objašnjava Milićević.

Veliki trgovinski lanci, kažu, poštuju pravila. Problemi nastaju sa "malim" prodavcima. U prvih osam meseci, od 105 radnji, koliko je posetila tržišna inspekcija u prestonici, sudiji za prekršaje podnete su 23 prijave. Kazne su od četrdeset do sto hiljada dinara. Ponekad - samo opomena.

Načelnik Tržišne inspekcije Radenko Ćetković kaže da se prekršajne prijave koje inspektori podnose sudijama se više odnose na to što nije naznačen period u kojem važe popusti ili neke tehničke nedostatake, a manje na svesnu nameru prodavca da zloupotrebi podsticaj za kupce.

Malom kupcu u borbi protiv velikog trgovca mogu najpre pomoći Organizacije za zaštitu potrošača. Kako su marže ponekad i preko 100 odsto, kupce prati osećaj nepravde.

Slobodan Eremić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe da se pod razumnom i fer cenom podrazumeva da trgovac u to uračuna svoje troškove i svoj profit.

"Taj profit je često na nivou na kojem je i u nekim drugim zemljama. Troškovi- zbog malog prometa, zbog visokih troškova kapitala, zbog nekih drugih stvari u Srbiji su povećani i mi imamo u suštini veće cene nego što su napolju", objašnjava Eremić.

Kako bi ostali i opstali na tržištu, trgovci se na sve moguće načine bore za svakog kupca: bonusima, karticama, besplatnom robom, odloženim plaćanjem. Često, međutim, zaboravljaju da kada jednom prevare kupca, izgube ga zauvek.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik