Cilj Strategije razvoja poštanskih usluga za period 2013 – 2016. jeste da poštanski sektor i u narednom periodu ostane jedan od osnovnih činilaca nacionalne ekonomije i daljeg privrednog razvoja Srbije. Poštanska mreža zbog svoje dostupnosti i jedinstvenosti otvara nove mogućnosti za zadovljenje potreba korisnika na komunikacionom tržištu, čime poštanski sektor postaje značajan činilac razvoja informacionog društva. Broj internet korisnika se konstantno povećava, što predstavlja osnovu za razvoj elektronske trgovine. Poštanski sektor je u poziciji da preuzme ključnu ulogu kao treći učesnik na tom polju – fokusiranjem na ključni deo procesa elektronske kupovine, a to je dostava poštanskih pošiljaka, kao i obezbeđenje sistema plaćanja putem interneta.
Cilj Strategije razvoja poštanskih usluga za period 2013 – 2016. jeste da poštanski sektor i u narednom periodu ostane jedan od osnovnih činilaca nacionalne ekonomije i daljeg privrednog razvoja Srbije.
Poštanska mreža zbog svoje dostupnosti i jedinstvenosti otvara nove mogućnosti za zadovljenje potreba korisnika na komunikacionom tržištu, čime poštanski sektor postaje značajan činilac razvoja informacionog društva, rekao je danas državni sekretar Ministarstva trgovine i telekomunikacija, Stefan Lazarević, na javnoj raspravi o Nacrtu strategije, održanoj u Privrednoj komori Srbije.
Broj internet korisnika se konstantno povećava, što predstavlja osnovu za razvoj elektronske trgovine.
Poštanski sektor je u poziciji da preuzme ključnu ulogu kao treći učesnik na tom polju – fokusiranjem na ključni deo procesa elektronske kupovine, a to je dostava poštanskih pošiljaka, kao i obezbeđenje sistema plaćanja putem interneta, objasnio je Lazarević.
On je podsetio da je među najznačajnijim projektima u prethodnom periodu uvođenje PostEksport usluge, i ocenio da ona podstiče razvoj e-trgovine, korišćenje poštanske infrastrukture, stvara uslove za razvoj malih i srednjih preduzeća i podstiče izvoz njihovih proizvoda, uz znatno smanjenje troškova i administrativnih procedura.
Trenutno je Srbija u fazi reforme zakonodavnog i regulatornog okvira kako bi se uskladila sa važećim direktivama EU za liberalizaciju poštanskog sektora, naveo je Lazarević i dodao da je do sada liberalizovano nekoliko segmenata ovog tržišta, što za rezultat ima rad više od 40 privatnih operatora.
Dalji koraci u procesu liberalizacije poštanskog tržišta vezani su za postepeno spuštanje limita za rezervisanu poštansku uslugu, do njenog potpunog ukidanja, rekao je Lazarević i podsetio da će Nacrt biti na javnoj raspravi još tri nedelje.