Japanska kompanija Tojota prodala je prošle godine u Srbiji 970 automobila, 20 odsto manje nego 2010. Prodaja Tojote u skladu je sa kretanjem na srpskom tržištu 2011 - uz pad od 30 odsto, prodato je ukupno 33.000 automobila. Tojota je zadržala tržišno učešće u Srbiji od četiri odsto, a u kompaniji su zadovoljni što nisu izgubili tržišnu poziciju, ali nisu zadovoljni finansijskim rezultatom. Godina Tojote u Srbiji završena je negativnim rezultatom. Kupuju se sve jeftiniji automobili, kupci su sve zahtevniji, a popusti koje tržište traži sve veći, tako da se ceo poslovni model dovodi u pitanje. Hibridna vozila na tržištu Srbije su od 2004. godine i prodaja raste. Prošle godine prodato je pedesetak hibridnih automobila, uključujući 26 automobila koje je kupio Vip mobajl. Tojota auris, koja sa sa konvencionalnim motorom od 1.600 kubika košta 15.000 evra, sa hibridnim motorom staje 20.000 evra.
Japanska kompanija Tojota prodala je prošle godine u Srbiji 970 automobila, 20 odsto manje nego 2010, izjavio je juče generalni direktor Tojote za Srbiju Slobodan Radoičić.
Posle predstavljana ekološkog programa kompanije Vip mobajl, on je istakao da je prodaja Tojote u skladu sa kretanjem na srpskom tržištu 2011 - uz pad od 30 odsto, prodato je ukupno 33.000 automobila.
„Tojota je zadržala tržišno učešće u Srbiji od četiri odsto“, istakao je Radoičić i dodao da su u kompaniji zadovoljni što nisu izgubili tržišnu poziciju, ali da nisu zadovoljni finansijskim rezultatom. Radoičić je dodao da je godina Tojote u Srbiji završena negativnim rezultatom, ali nije mogao da precizira koliki je taj gubitak.
„Kupuju se sve jeftiniji automobili, kupci su sve zahtevniji, a popusti koje tržište traži sve veći, tako da se ceo poslovni model dovodi u pitanje“, rekao je direktor. Radoičić je podsetio da su hibridna vozila na tržištu Srbije od 2004. godine i da prodaja raste. Kako je precizirao, prošle godine prodato je pedesetak hibridnih automobila, uključujući 26 automobila koje je kupio Vip mobajl.
Tojota auris, koja sa sa konvencionalnim motorom od 1.600 kubika košta 15.000 evra, sa hibridnim motorom staje 20.000 evra. Radoičić je naglasio da su subvencije koje na Zapadu obično prate prodaju hibridnih automobila, u Srbiji uvedene tek nedavno i iznose 100.000 dinara po prodatom vozilu.