Putovanje avionom najbezbednije

Bez autora
Jan 16 2013

Uprkos svim lošim vestima, letenje avionom najbezbedniji je vid prevoza. Bezbednost potvrđuju i domaće statistike, iako su avioni JAT-a stari i više od 25 godina. Iako, zahvaljujući novinskim izveštajima, imamo utisak da se JAT-ovi avioni često kvare i da imamo dosta problema sa zastarelom flotom, koja čas prokišnjava a čas joj se na krilima odvrću šrafovi, naši građani veruju da se voze bezbedno. To pokazuje i statistika, u poslednjih 20 godina nismo imali ozbiljniji udes u civilnoj avijaciji. Na našem nebu prošle 2012. godine bila su samo četiri udesa u vazduhu, i to malih aviona, što je dvostruko manje nego 2011. Ovo je, tvrde stručnjaci, rezultat inspekcijskog rada, pojačane kontrole malih aerdoroma i bolje obuke pilota. JAT nije imao značajnijih incidenata ni kad je reč o pilotima ni kada je reč o avionima.

Najbezbednije je putovanje avionomLetenje avionom najbezbedniji vid prevoza, pokazuju domaće statistike. U poslednjih 20 godina nismo imali ozbiljniji udes u civilnoj avijaciji, što je rezultat inspekcijskog rada, pojačane kontrole malih aerodroma i bolje obuke pilota, tvrde stručnjaci.

Uprkos svim lošim vestima, letenje avionom najbezbedniji je vid prevoza. Bezbednost potvrđuju i domaće statistike, iako su avioni JAT-a stari i više od 25 godina.

Iako, zahvaljujući novinskim izveštajima, imamo utisak da se JAT-ovi avioni često kvare i da imamo dosta problema sa zastarelom flotom, koja čas prokišnjava a čas joj se na krilima odvrću šrafovi, naši građani veruju da se voze bezbedno. To pokazuje i statistika, u poslednjih 20 godina nismo imali ozbiljniji udes u civilnoj avijaciji.

Na našem nebu prošle 2012. godine bila su samo četiri udesa u vazduhu, i to malih aviona, što je dvostruko manje nego 2011. Ovo je, tvrde stručnjaci, rezultat inspekcijskog rada, pojačane kontrole malih aerdoroma i bolje obuke pilota. JAT nije imao značajnijih incidenata ni kad je reč o pilotima ni kada je reč o avionima.

"Domaći avio-prevozioci nisu u toku protekle godine imali situacije koje bi mogle da izazovu ozbiljne udese, a sve što se dešavalo bili su tehnički događaji koji su bili u dozvoljenim granicama. I kada se kasnilo, to je bilo u funkciji bezbednosti putnika", navodi direktor za civilno vazduhoplovstvo Predrag Jovanović.

Kontrola letenja SCG još je jedna bitna karika bezbednosti. Ona sperčava da se vazduhoplovi na nebu susretnu, odvaja komercijalne od vojnih letova i sa tri prstena bezbednosti prati vazdušni saobraćaj sa mogućnošću da predvidi udese.

"U okviru zone Eurokontrola nalaze se 54 zemlje. Meri se zrelost organizacije u odnosu na bezbednost. Mi smo poslednje tri godine na drugom mestu", navodi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore Nikola Stankov.

Prva u okviru evropske kontrole letenja je Danska konotrola gde je i bilo najmanje incidenata u 2012 godini. Inače, prošle godine, u svetu su se srušila 23 aviona, najviše u Africi. U SAD od 2009. godine nije bilo fatalnog udesa, a najnepouzdanije su kompanije iz Afrike i karipskog pojasa.

Oko 100 kompanija, zbog toga što su nebezbedne, ne mogu da sleću i imaju redovne linije sa Srbijom. Međutim, prelet je svima zagrantovan sporazumom o otvorenom nebu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik