Razlika između marketing plana i strategije: Gdje svi griješe

Bez autora
Jun 19 2025

U poslovnom svijetu, pojmovi marketing strategija i marketing plan često se koriste kao sinonimi.

Ipak, riječ je o dva različita, ali međusobno povezana pojma. Nerazumijevanje te razlike dovodi do niza grešaka – od loše postavljenih ciljeva do neefikasnog trošenja budžeta.

U nastavku pojašnjavamo osnovnu razliku, te ukazujemo na najčešće greške koje se dešavaju prilikom njihove primjene u praksi.

Šta je marketing strategija?

Marketing strategija predstavlja dugoročni okvir djelovanja kojim kompanija definiše svoj identitet na tržištu, ciljnu publiku, konkurentske prednosti i ključne poruke koje želi prenijeti. Strategija odgovara na pitanja:

- Ko smo mi kao brend?

- Kome se obraćamo?

- Koji problem rješavamo i na koji način?

- Zašto bi nas neko izabrao umjesto konkurencije?

To je osnovna mapa puta, vizija i pozicioniranje koje se neće mijenjati iz sedmice u sedmicu.

Šta je marketing plan?

Za razliku od strategije, marketing plan je operativni dokument koji određuje konkretne aktivnosti, kanale, budžet i rokove potrebne za implementaciju strategije.

Plan odgovara na pitanja:

- Šta ćemo tačno raditi u narednih 30/90/180 dana?

- Na kojim platformama ćemo biti prisutni?

- Ko će kreirati sadržaj, koliko puta sedmično i s kojim ciljem?

- Koliki je budžet za oglašavanje?

Drugim riječima, ako je strategija “gdje želimo stići i zašto”, plan je “kako ćemo tamo stići, kada i s kojim sredstvima”.

Gdje svi griješe?

- Miješanje pojmova

Mnogi smatraju da je lista planiranih objava na društvenim mrežama dovoljna da se nazove strategijom. Međutim, bez šire slike, takav pristup često rezultira nedosljednim i neefikasnim komunikacijama.

- Rad bez jasne strategije

Čest je slučaj da firme ulažu značajna sredstva u kampanje, bez prethodno definisanog pozicioniranja ili razumijevanja ciljne grupe. To vodi ka porukama koje ne dopiru do onih kojima su namijenjene.

- Prečesto mijenjanje pravca

Neke firme na osnovu kratkoročnih rezultata (ili neuspjeha) impulsivno mijenjaju smjer. Umjesto da prilagode plan, oni mijenjaju samu strategiju – što dugoročno unosi konfuziju u brend komunikaciju.

- Nerealna očekivanja

Plan se često pravi bez realnih vremenskih ili budžetskih okvira. Strategija možda jeste ambiciozna, ali plan mora biti izvediv. Neravnoteža između ta dva nivoa dovodi do frustracija i slabih rezultata.

Kako to ispravno uraditi?

Krenite od strategije. Prije nego što uopće razmišljate o objavama, oglasima i promocijama, definirajte svoje “zašto”.

Kome se obraćate? Koju vrijednost nudite?

Tek tada izrađujte plan. Na temelju jasne strategije, napravite konkretan plan aktivnosti, budžeta i vremenskog okvira.

Redovno evaluirajte plan, ne strategiju. Strategija je dugoročna i treba ostati stabilna, dok je plan podložan optimizaciji na osnovu podataka i analize.

Razlikovanje strategije i plana nije puko terminološko pitanje – to je ključno za efikasno upravljanje resursima i postizanje mjerljivih rezultata. Kompanije koje razumiju ovu razliku, znaju da kratkoročne aktivnosti treba da budu u funkciji dugoročnih ciljeva.

Ako želite da vaša komunikacija bude dosljedna, prepoznatljiva i efektivna – početak uvijek mora biti u jasnoj strategiji.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik