Megane E-Tech dobiće sportsku verziju sa većim dometom. Novi električni model iz familije Megane trebalo bi da stigne za 6 do 9 meseci.
Nedavni niz električnih modela inspirisanih nostalgijom, kao što su Renault 4 i 5, pronašao je put do kupaca. Negativna strana toga je što je njihova popularnost učinila da se Megane E-Tech pomalo zanemari, pa je Renault odlučio da osmisli način da taj automobil ponovo privuče pažnju kupaca.
Plan francuskog proizvođača za podizanje privlačnosti modela uključuje oslanjanje na još jednu klasičnu veštinu kompanije Renault: pravljenje hot hatch automobila.
Govoreći za medije na sajmu automobila u Minhenu, direktor Fabris Kamboliv otkrio je da će električni Megane uskoro dobiti sportski preobražaj koji će privući više pažnje i istovremeno imati veću autonomiju vožnje.
Put sportskog modela
"Ono što tražimo je hot hatch, to je pravac kojim želimo da idemo", prenosi Auto Express reči Kamboliva.
"Želimo sportski hečbek".
Iako nije želeo da govori o tehničkim poboljšanjima koja dolaze sa unapređenim modelom Megane E-Tech koji se očekuje na proleće, Kamboliv je potvrdio da je veća baterija deo paketa.
Najveća baterija koja je trenutno dostupna u E-Tech verziji je kapaciteta 60 kWh i nudi skromnih 459 km dometa.
Međutim, veći Scenic ima paket od 87 kWh koji omogućava 615 km između punjenja, dok novi Nissan Leaf, blizak srodnik modela Megane E-Tech, ima bateriju od 75 kWh sa dometom od 488 km.
Sva tri automobila koriste isti prednji motor sa 218 KS, koji je prisutan i u Alpine A290 zasnovanom na Renaultu 5, ali nije jasno da li će sportskiji Megane dobiti više snage kako bi postao pravi hot hatch.
VW-ov ekvivalent, ID.3 GTX, ima jedan motor sa do 326 KS (240 kW) i ubrzava do 100 km/h za 5,7 sekundi, što je 1,8 sekundi brže od modela Megane E-Tech.
Ono što znamo jeste da će preobraženi francuski model barem izgledati kao hot hatch.
"Ako stavite novu bateriju u automobil, što je skupo, a ne promenite izgled automobila, onda je teško ubediti ljude da plate više za to", izjavio je glavni dizajner Renaulta, Lorens van den Aker.
Da li se RenaultSport vraća?
Očekuje se da će dizajnerske izmene uključivati agresivnije branike i možda veće točkove, iako već Megane E-Tech u verzijamaTechno Esprit Alpine i Iconic Esprit Alpine dolazi sa 20-inčnim felnama koje sasvim dobro popunjavaju lukove iznad točkova i pružaju dovoljno prianjanja.
Špijunske fotografije objavljene ovog leta takođe sugerišu da će osvežavanje doneti tanja LED svetla.
Kamboliv je nagovestio za Autocar da razmišlja o oživljavanju oznake RenaultSport, koja je više od 20 godina krasila niz priznatih hot hatch modela pre nego što je ukinuta 2023, ali nije želeo da precizira da li plan za Megane hot hatch ima veze sa tim povratkom.
"Istražujemo neke opcije", rekao je izvršni direktor.
"Doći ćemo sa predlozima u narednih 12 meseci"