Samo NBS i sud mogu da reše sporove klijenta s bankom

Bez autora
Jan 22 2012

Ukoliko klijent misli da su mu prava i interesi povređeni od strane banke ili neke druge finansijske institucije, predviđena je detaljna procedura i mogućnost zaštite. Ipak, uobičajeno je da se u prvom koraku klijent uvek obrati pre svega „na adresu“ u kojoj je je nastao problem, jer svaka banka ima i odgovarajuću službu ili osobe za rešavanje prigovora. Prvo to treba učiniti usmeno, a potom prigovorom u pisanoj formi. Važno je znati da pomoć Narodne banke Srbije (NBS), možete dobiti samo ukoliko ste se prethodno pismeno obratili finansijskoj instituciji i ako ona o vašem prigovoru nije odlučila u roku od 30 dana ili ocenila da vaš prigovor nije osnovan. Prigovor, u dva primerka, dostavljate NBS sa navođenjem kraćeg opisa spornog odnosa, Prigovor koji šaljete NBS obavezno mora sadržati: ime i prezime, matični broj i adresu ili PIB i adresu – za pravna lica; Naziv i adresu finansijske institucije na čiji rad ulažete prigovor; opis spornog odnosa, broj ugovora i odgovor finansijske institucije ukoliko je odgovorila. Prigovor NBS podnosi se pisanim putem na adresu filijale NBS u gradu u kojem klijent živi.

Samo NBS i sud mogu da reše sporove klijenta s bankomUkoliko klijent misli da su mu prava i interesi povređeni od strane banke ili neke druge finansijske institucije, predviđena je detaljna procedura i mogućnost zaštite.

Ipak, uobičajeno je da se u prvom koraku klijent uvek obrati pre svega „na adresu“ u kojoj je je nastao problem, jer svaka banka ima i odgovarajuću službu ili osobe za rešavanje prigovora.

Prvo to treba učiniti usmeno, a potom prigovorom u pisanoj formi. Važno je znati da pomoć Narodne banke Srbije (NBS), možete dobiti samo ukoliko ste se prethodno pismeno obratili finansijskoj instituciji i ako ona o vašem prigovoru nije odlučila u roku od 30 dana ili ocenila da vaš prigovor nije osnovan.

Prigovor, u dva primerka, dostavljate NBS sa navođenjem kraćeg opisa spornog odnosa, Prigovor koji šaljete NBS obavezno mora sadržati: ime i prezime, matični broj i adresu ili PIB i adresu – za pravna lica; Naziv i adresu finansijske institucije na čiji rad ulažete prigovor; opis spornog odnosa, broj ugovora i odgovor finansijske institucije ukoliko je odgovorila.

Prigovor NBS podnosi se pisanim putem na adresu filijale NBS u gradu u kojem klijent živi. Moguće je i poslati slanjem e-maila na adresu zastita.korisnika@nbs.rs

Za dodatne informacije tu je telefon 0800/111-110 i taj poziv je besplatan. NBS će u roku od 48 sati odgovoriti šta je preduzeto, a ako proceni, može zahtevati od finansijske institucije da se, u roku od osam dana, pisanim putem izjasni na prigovor. Ukoliko i nakon izjašnjenja finansijske institucije niste zadovoljni predloženim rešenjem, možete zahtevati pokretanje postupka posredovanja – medijacije pred NBS. Postupak posredovanja sprovodi se uz obostranu saglasnost strana.

Naravno, klijentu uvek ostaje mogućnost podnošenja tužbe.

Osim NBS-a, postoji i nekoliko udruženja građana koje se povremeno bave problemima klijenata u odnsu sa bankama. Tu su i asocijacije potrošača i brojni portali.Nijedno od ovih udruženja nema zakonski osnov, već se sve što ima karakter pomoći klijentima, svodi na pritisak koji udruženja mogu da prave prema bankama ili državi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik