Ukoliko klijent misli da su mu prava i interesi povređeni od strane banke ili neke druge finansijske institucije, predviđena je detaljna procedura i mogućnost zaštite. Ipak, uobičajeno je da se u prvom koraku klijent uvek obrati pre svega „na adresu“ u kojoj je je nastao problem, jer svaka banka ima i odgovarajuću službu ili osobe za rešavanje prigovora. Prvo to treba učiniti usmeno, a potom prigovorom u pisanoj formi. Važno je znati da pomoć Narodne banke Srbije (NBS), možete dobiti samo ukoliko ste se prethodno pismeno obratili finansijskoj instituciji i ako ona o vašem prigovoru nije odlučila u roku od 30 dana ili ocenila da vaš prigovor nije osnovan. Prigovor, u dva primerka, dostavljate NBS sa navođenjem kraćeg opisa spornog odnosa, Prigovor koji šaljete NBS obavezno mora sadržati: ime i prezime, matični broj i adresu ili PIB i adresu – za pravna lica; Naziv i adresu finansijske institucije na čiji rad ulažete prigovor; opis spornog odnosa, broj ugovora i odgovor finansijske institucije ukoliko je odgovorila. Prigovor NBS podnosi se pisanim putem na adresu filijale NBS u gradu u kojem klijent živi.
Ukoliko klijent misli da su mu prava i interesi povređeni od strane banke ili neke druge finansijske institucije, predviđena je detaljna procedura i mogućnost zaštite.
Ipak, uobičajeno je da se u prvom koraku klijent uvek obrati pre svega „na adresu“ u kojoj je je nastao problem, jer svaka banka ima i odgovarajuću službu ili osobe za rešavanje prigovora.
Prvo to treba učiniti usmeno, a potom prigovorom u pisanoj formi. Važno je znati da pomoć Narodne banke Srbije (NBS), možete dobiti samo ukoliko ste se prethodno pismeno obratili finansijskoj instituciji i ako ona o vašem prigovoru nije odlučila u roku od 30 dana ili ocenila da vaš prigovor nije osnovan.
Prigovor, u dva primerka, dostavljate NBS sa navođenjem kraćeg opisa spornog odnosa, Prigovor koji šaljete NBS obavezno mora sadržati: ime i prezime, matični broj i adresu ili PIB i adresu – za pravna lica; Naziv i adresu finansijske institucije na čiji rad ulažete prigovor; opis spornog odnosa, broj ugovora i odgovor finansijske institucije ukoliko je odgovorila.
Prigovor NBS podnosi se pisanim putem na adresu filijale NBS u gradu u kojem klijent živi. Moguće je i poslati slanjem e-maila na adresu zastita.korisnika@nbs.rs
Za dodatne informacije tu je telefon 0800/111-110 i taj poziv je besplatan. NBS će u roku od 48 sati odgovoriti šta je preduzeto, a ako proceni, može zahtevati od finansijske institucije da se, u roku od osam dana, pisanim putem izjasni na prigovor. Ukoliko i nakon izjašnjenja finansijske institucije niste zadovoljni predloženim rešenjem, možete zahtevati pokretanje postupka posredovanja – medijacije pred NBS. Postupak posredovanja sprovodi se uz obostranu saglasnost strana.
Naravno, klijentu uvek ostaje mogućnost podnošenja tužbe.
Osim NBS-a, postoji i nekoliko udruženja građana koje se povremeno bave problemima klijenata u odnsu sa bankama. Tu su i asocijacije potrošača i brojni portali.Nijedno od ovih udruženja nema zakonski osnov, već se sve što ima karakter pomoći klijentima, svodi na pritisak koji udruženja mogu da prave prema bankama ili državi.