Stare cene novih automobila

Bez autora
Jan 14 2013

Najavljenog pojeftinjenja automobila proizvedenih u Evropskoj uniji zbog ukidanja carine neće biti. U cenovnicima objavljenim posle Nove godine nema sniženja. Uvoznici kažu da je ukidanje carina od dva i po odsto i povećanje PDV-a od dva odsto cene ostavilo na prošlogodišnjem nivou, a ako se bude primenjivala uredba o ekološkoj taksi, koja je odložena prošle godine, automobili bi mogli i da poskupe. Mnogi koji se bave uvozom i prodajom automobila ovih dana se ne odvajaju od kalkulatora. Popusta i drastičnog menjanja cena nema. Kupaca je takođe sve manje, čekaju Sajam automobila u martu, kada se očekuju novi modeli i sajamski popusti. Više niko ne koristi ni specijalne popuste na prošlogodišnje modele, mada su oni od tri do pet hiljada evra.

Stare cene novih automobilaUkidanje carine na uvoz automobila nije dovelo da pojeftinjenja. Uvoznici kažu da je to zbog povećanja stope PDV-a, a očekuju da novi automobili i poskupe, zbog uvođenja ekološke takse, čija je primena, za sada, odložena.

Najavljenog pojeftinjenja automobila proizvedenih u Evropskoj uniji zbog ukidanja carine neće biti. U cenovnicima objavljenim posle Nove godine nema sniženja.

Uvoznici kažu da je ukidanje carina od dva i po odsto i povećanje PDV-a od dva odsto cene ostavilo na prošlogodišnjem nivou, a ako se bude primenjivala uredba o ekološkoj taksi, koja je odložena prošle godine, automobili bi mogli i da poskupe.

Mnogi koji se bave uvozom i prodajom automobila ovih dana se ne odvajaju od kalkulatora. Popusta i drastičnog menjanja cena nema. Kupaca je takođe sve manje, čekaju Sajam automobila u martu, kada se očekuju novi modeli i sajamski popusti.

Više niko ne koristi ni specijalne popuste na prošlogodišnje modele, mada su oni od tri do pet hiljada evra.

"Automobili nikada nisu bili jeftiniji i mislim da neće biti jeftiniji. A naše analize kada upoređujemo ukidanje carine i povećanje PDV-ea  govore da je to neko ujednačavanje, pa cene ostaju iste. Imamo jedan znak pitanja, a u vezi uvođenja ekološke takse", kaže Dragan Lekić iz "Vitro Sitroena".

Ima evropskih kompanija koje proizvode automobile širom sveta, a prodaju ih na našem tržištu i zato nastaju problemi u vezi sa poreklom automobila i tarifiranjem carine.

"Carine se smanjuju samo za automobile proizvedene u EU, što znači da se smanjenje na odnosi na modele terenskih vozila koji su proizvedeni u SAD, poput ML i GL klase. Da bismo izašli u susret našim kupcima spremili smo za te modele popute veće od smanjenja carine", kaže Rolf Jirgen Sejerle iz "Mercedesa".

U Udruženju uvoznika kažu da uvoznici moraju da prodaju prošlogodinji lager, na koji je već plaćena carina, a na njemu su hiljade automobila. Prošle godine prodaja je bila katastrofalna, a ništa bolje se ne pridviđa i u ovoj godini.

"Analizirajući finansijski rezultat u 2012. godini došli smo do zaključka da je on lošiji od do sada najlošije 2011. godine. Ako to uporedimo sa prodajnim rezultatima, vratili smo se deset godina unazad. Naime, rezultat iz 2012. je isti kao i prodaja vozila u 2002. godini", kaže Miloš Petrović, udruženje Uvoznika automobila.

Takođe, niko ništa zvanično ne zna o primeni ekološke takse, što bi povećalo cenu automobila u proseku od 160 da 300 evra.

Uvoznici se nadaju da će država uvesti sistem staro za novo, gde će se PDV plaćati samo na razliku između cena starog i novog automobila. To bi bar malo uvećalo šanse za korak napred u prodaji automobila.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik