Teret i za kupce i za prodavce

Bez autora
Feb 04 2013

Prodaja automobila u 2012. godini nastavila je vrtoglavo da pada. Pojedini brendovi u decembru su prodali samo desetak vozila. Domaći "punto" više ne uživa subvencije države, a njegova prodaja prošle godine opala je tri puta, iako mu je cena trenutno najpovoljinija na tržištu. Ako se uzme u obzir da se stari automobil za reciklažu priznaje do 1.000 evra i da je cena tada punta 5.700 evra to je najpovoljnija ponuda na tržištu. Postoji strah od kupovine vozila na kredit, ljudi su obazrivi. Dešava se da banka odobri kredit i da u zadnjem momentu kupac kad se presabere vidi kolika mu je rata da on odustane od kupovine. Psihologija kupaca se menja. Oni su sada više obavešteni o tome šta se krije iza ugovora sa bankom ili lizing kućom. Cena je osnova svega, pa ako nemate konkuretan automobil ispod 10.000 evra nema ni prodaje, jer je to granična cena za 70 odsto kupaca. Prošle godine uglavnom su se kupovali automobili za keš.

Teret i za kupce i za prodavceProšle godine 1.500 automobila vraćeno lizing kompanijama. U Udruženju uvoznika automobila kažu da kredit i lizing umesto da olakšaju prodaju, postaju sve više teret i za kupce i i za prodavce. Rata lizniga opterećena je PDV-om, pa je automobil kupljen na lizing nepovoljniji od onog kupljenog na kredit, poručuje ta asocijacija.

Prodaja automobila u 2012. godini nastavila je vrtoglavo da pada. Pojedini brendovi u decembru su prodali samo desetak vozila.

Domaći "punto" više ne uživa subvencije države, a njegova prodaja prošle godine opala je tri puta, iako mu je cena trenutno najpovoljinija na tržištu. Ako se uzme u obzir da se stari automobil za reciklažu priznaje do 1.000 evra i da je cena tada punta 5.700 evra to je najpovoljnija ponuda na tržištu.

Miša Nikolić iz autokuće "Voždovac" kaže da postoji strah od kupovine vozila na kredit, ljudi su obazrivi.

"Dešava se da banka odobri kredit i da u zadnjem momentu kupac kad se presabere vidi kolika mu je rata da on odustane od kupovine", kaže Nikolić.

Psihologija kupaca se menja. Oni su sada više obavešteni o tome šta se krije iza ugovora sa bankom ili lizing kućom. Cena je osnova svega, pa ako nemate konkuretan automobil ispod 10.000 evra nema ni prodaje, jer je to granična cena za 70 odsto kupaca. Prošle godine uglavnom su se kupovali automobili za keš.

Milan Vukasović iz "Verano Motorsa" smatra da je taj prilaz kroz kupovinu putem keša pre svega posledica pada životnog standarda, koji je iniciran od strane poslovnih banaka i njihovih rigoroznih uslova prodaje.

U Udruženju uvoznika kažu da kredit i lizing umesto da olakšaju prodaju, postaju sve više teret i kupcu i prodavcu. Naročito je problematičan operativni lizing.

Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila i rezervnih delova kaže da je rata lizniga opterećena PDV-om.

"Mislimo da to nije dobro jer automobil kupljen na lizing nepovoljniji je nego automobil kupljen na kredit i mi smo kao asocijacija pokušavali u više navrata sa nadležnima da se rata oslobodi PDV tako da pregovori još traju", kaže Petrović.

Po statistici, automobile najviše vraćaju imućni. Spremni su da plate i do 40 odsto automobila u prve dve godine pa da ga vrate. Oni koji imaju lizing do 15 hiljada evra i pored svih nepogodnosti i odricanja nastavlju da ga otplaćuju, verujući da će posle otplate dobiti kakvu takvu cenu za polovan automobil.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik