„Fijat punto klasik“ i prošle godine je bio najprodavaniji automobil na srpskom tržištu sa 4.462 automobila. Ovo je priličan uspeh, kada se uzme u obzir činjenica da je ukupna prodaja kod nas, lane, pala za 30 odsto u odnosu na 2010, pa je do novih vozila stiglo samo 28.795 ljudi (plus 3.117 komercijalnih vozila). Kada se zna da je u 2010. prodato oko 12.000 automobila iz Kragujevca, onda su i rezultati prodaje „punta klasika“, jasno, ispod očekivanja. To što je „punto klasik“ najprodavaniji, lako se objašnjava činjenicom da je prosečna plata u Srbiji među najnižim u regionu, pa je i zaključak da se „punto“ kupuje zato što je najeftiniji. Uz to, doskoro su važili i subvencionisani krediti, program „staro za novo“, što je sve, za auto koji je svetlost dana ugledao (uz veće ili manje restilizacije) pre dve decenije, sasvim dovoljan adut. Pa ipak, u saradnji sa „Fijat automobilima Srbija“, proverili smo da li „punto klasik“ sem nabrojanih, ima i druge kvalitete koji mu „produžavaju vek“ na našim drumovima.
„Fijat punto klasik“ i prošle godine je bio najprodavaniji automobil na srpskom tržištu sa 4.462 automobila.
Ovo je priličan uspeh, kada se uzme u obzir činjenica da je ukupna prodaja kod nas, lane, pala za 30 odsto u odnosu na 2010, pa je do novih vozila stiglo samo 28.795 ljudi (plus 3.117 komercijalnih vozila).
Kada se zna da je u 2010. prodato oko 12.000 automobila iz Kragujevca, onda su i rezultati prodaje „punta klasika“, jasno, ispod očekivanja.
To što je „punto klasik“ najprodavaniji, lako se objašnjava činjenicom da je prosečna plata u Srbiji među najnižim u regionu, pa je i zaključak da se „punto“ kupuje zato što je najeftiniji. Uz to, doskoro su važili i subvencionisani krediti, program „staro za novo“, što je sve, za auto koji je svetlost dana ugledao (uz veće ili manje restilizacije) pre dve decenije, sasvim dovoljan adut.
Pa ipak, u saradnji sa „Fijat automobilima Srbija“, proverili smo da li „punto klasik“ sem nabrojanih, ima i druge kvalitete koji mu „produžavaju vek“ na našim drumovima. Na testu smo imali „punto klasik“ opremljenog TNG uređajem i vozili smo ga tačno mesec dana na relaciji Beograd-Obrenovac (u oba smera oko 70 km).
„Punto“ sa plinom koštao je doskoro, uz sve subvencije i program „staro za novo“, 6.799 evra u paketu opreme „dinamik“ (bez klime). Od juče Vlada Srbije donela je odluku o produženju subvencija, pa je prodajna cena kroz isti program umanjena za 1.000 evra. Tako sada naš testirani model (TNG/AC) košta 7.749 evra.
Za taj novac dobijate automobil sa dva vazdušna jastuka, sa putnim računarom, bez ABS sistema, bez naslonjača za glavu na zadnjim sedištima (zadnja klupa nije deljiva u ovom paketu opreme), sa pripremom za radio...
Čep rezervoara se ne zaključava. Kad vam isporuče auto možda na poklon dobijete patosnice koje nisu u standardnoj opremi... Nasloni za glavu na prednjim sedištima su „nestandardni“, razlikuju se od onih na drugim verzijama „punta“. Cela unutrašnjost i dalje veoma funkcionalno skrojena, kako i dolikuje „fijatu“, sem pokazivača količine TNG u rezervoaru i režima rada motora, koji je, obručem upravljača, skriven od pogleda tako da ćete u toku vožnje teško moći da uočite očitavanja...
Aduti su, ističu „Fijat automobilima Srbija“, ti što je to vozilo „koje se retko kvari, održavanje je jeftino, gabariti su kao skrojeni za tesne gradske ulice, a potrošnja TNG, čini ovaj automobil, jednim od najekonomičnijih na tržištu“.
Tačno je i da se sa „puntićem“ veoma lako upravlja. Još kada pritisnete prekidač za upravljač sa opcijom „siti“ dobijate dodatno zadovoljstvo u vožnji i parkiranju po gradu. Motor sa 44 kilovata i 102 nm obrtnog momenta je sasvim dovoljan za automobil težak 875 kilograma, i za ono čemu je namenjen. Fabrika tvrdi da je potrošnja plina u proseku 7,2 litra - na otvorenom 6,0, a po gradu 9,2 litara.
Mi smo za 30 dana vožnje na pomenutoj relaciji prevalili tačno 2.417 kilometara i potrošili 183 litre TNG (uvek sipali na istom mestu po ceni od 69,9 dinara po litru). To znači da je prosečna potrošnja iznosila 7,57 litara na 100 kilometara. U dinarima to je 5,29 dinara po pređenom kilometru! S obzirom na cenu goriva (benzin, dizel) jasno je da je ova potrošnja najjači adut „punta klasik“.