Uvoz vozila: Veterani idu na otpad

Bez autora
Jan 08 2013

Vlada Srbije namera da uskoro zabrani uvoz polovnih automobila koji poseduju "evro 3" motor, odnosno za naše tržište će u inostranstvu moći da se kupuju isključivo modeli koji imaju modernije motore koji nose oznaku bar "evro 4". Ova izmena sprečiće pojavu koja je, u poslednje vreme, izražena, a to je da se iz zemalja EU uvoze automobili koji se tamo već smatraju "ekološkim bombama". U trenutku kada je za nove automobile na snazi standard "evro 5" a za kamione "evro 6", nije logično da se ne podigne i granica za uvoz polovnih automobila. Traženo je od Vlade Srbije da taj uslov za uvoz polovnjaka ubuduće bude "evro 4" norma. Ako se vodi računa o zagađenju i uvodi standard za nova vozila, onda je normalno da se on primenjuje i na polovna. To bi naravno pogodilo sve koji žele da kupe polovno vozilo jer je cena automobila sa motorom "evro 4" za za oko trećinu veća nego sličnih vozila sa motorom "evro 3". Razlog je prost, vozila su znatno mlađa, jer je "evro 4" standard usvojen 2005. godine.

Uvoz vozila: Veterani idu na otpadVlada Srbije namera da uskoro, saznaju "Novosti", zabrani uvoz polovnih automobila koji poseduju "evro 3" motor, odnosno za naše tržište će u inostranstvu moći da se kupuju isključivo modeli koji imaju modernije motore koji nose oznaku bar "evro 4".

Ova izmena sprečiće pojavu koja je, u poslednje vreme, izražena, a to je da se iz zemalja EU uvoze automobili koji se tamo već smatraju "ekološkim bombama".

- U trenutku kada je za nove automobile na snazi standard "evro 5" a za kamione "evro 6", nije logično da se ne podigne i granica za uvoz polovnih automobila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović.

- Tražili smo od Vlade Srbije da taj uslov za uvoz polovnjaka ubuduće bude "evro 4" norma. Ako se vodi računa o zagađenju i uvodi standard za nova vozila, onda je normalno da se on primenjuje i na polovna.

To bi naravno pogodilo sve koji žele da kupe polovno vozilo jer je cena automobila sa motorom "evro 4" za za oko trećinu veća nego sličnih vozila sa motorom "evro 3". Razlog je prost, vozila su znatno mlađa, jer je "evro 4" standard usvojen 2005. godine.

- Za prošlu godinu nemamo još precizne podatke koliko je polovnih vozila uvezeno - kaže Petrović, ali znamo da je u 2011. registrovano po prvi put 150.000 vozila, a prodato samo 30.000 novih. Dakle, uvezeno je 120.000 automobila koje Evropa ne želi na svojim drumovima. Mislim da je situacija slična bila i u prošloj godini, u kojoj je prodato samo 22.000 novih automobila.

Naš vozni park je među najstarijima u regionu. Procene o prosečnoj starosti vozila variraju između 12 i 15 godina, a da bismo dostigli Hrvatsku ili Sloveniju, trebalo bi da godišnje kupujemo oko 200.000 novih vozila, što je u ovom trenutku nezamislivo.

Građani Srbije su, da podsetimo, od 5. decembra 2005. godine imali pravo da uvoze automobile bez obzira na godinu proizvodnje (do tada je uvoz bio ograničen samo na automobile koji nisu stariji do tri godine). Prema tadašnjoj uredbi Vlade Srbije o uvozu motornih vozila, ona su morala da ispunjavaju ekološke standarde "evro 3". To je u praksi značilo da su mogla da se uvoze automobili proizvedeni najranije 1999. godine, kada je i uveden taj standard. Vozila koja su bila starija mogla su da se uvezu, ali pod uslovom da se na njima izvrši modifikacija, tako da se prilagode "evro 3" standardu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik