Više od polovine korisnika vještačke inteligencije (AI) koristi njene usluge pri online kupovini, umjesto tradicionalnih pretraživača, pokazuje novo istraživanje.
U istraživanju Norstat instituta, tri odsto ispitanika reklo je da uvijek koriste AI umjesto pretraživača pri online kupovini, a 14 odsto reklo je da ih koristi češće, dok 35 odsto njih povremeno koristi AI za to.
U junu je Norstat anketirao 7282 građana Njemačke, Velike Britanije, Švedske, Norveške, Danske i Finske, starosti između 18 i 60 godina.
Ljudi najčešće koriste vještačku inteligenciju pri odabiru putovanja, u 33 odsto slučajeva. Slijede kupovina elektronskih uređaja s 22 odsto, proizvodi za samostalnu izradu s 20 odsto te softver ili digitalne pretplate s 19 odsto.
Vještačka inteligencija igra manje istaknutu ulogu u pretragama za cipelama i odjećom, u 13 odsto slučajeva, kozmetikom u 12 i nekretninama u samo sedam odsto.
Korisnici u Njemačkoj rjeđe koriste vještačku inteligenciju za kupovinu nego drugi u Evropi.
Njemačka, međutim, prednjači u poslovnoj upotrebi, gdje polovina ispitanika koristi vještačku inteligenciju svakodnevno ili nekoliko puta sedmično na poslu.
Među alatima vještačke inteligencije daleko najpopularniji je OpenAI-jev ChatGPT - redovno ga koristi 86 odsto korisnika AI-ja. Googleov Gemini koristi 26 odsto, a Microsoft Copilot 20 odsto.
Kineski alat vještačke inteligencije DeepSeek, koji je predmet brojnih rasprava o zaštiti podataka, gotovo se ne koristi među evropskim korisnicima, navodi "SeeBiz".