Vozilo budućnosti: Automobil na vazduh

Bez autora
Jan 29 2013

Nafte ima sve manje, pa je potrošnja automobila od samo dva litra na 100 pređenih kilometara cilj koji bi mogao, ako ga dostignu proizvođači automobila, da obraduje sve poklonike ekologije. Još kada bi taj motor mogao da ide na vazduh gde bi sreći bio kraj? Da je to moguće ostvariti relativno brzo "tvrdi" grupacija "Pežo-Sitroen", koja je predstavila novi hibridni motor, koji pored benzinske jedinice za pokretanje vozila koristi hidraulični motor, ali i komprimovani vazduh. U okviru svoje tradicionalne manifestacije "Dan inovacija", grupacija "Pežo-Sitroen" prikazala je takozvani vazdušni hibridni pogon. Sistem koristi benzinski motor, hidraulični motor i pumpu i komprimovani vazduh. U "Pežo-Sitroenu" kažu da vozilo može da se kreće na tri načina: koristeći pogon na benzin, zatim samo pomoću komprimovanog vazduha, a i kombinovano, koristeći oba pogona.

Vozilo budućnosti: Automobil na vazduhNafte ima sve manje, pa je potrošnja automobila od samo dva litra na 100 pređenih kilometara cilj koji bi mogao, ako ga dostignu proizvođači automobila, da obraduje sve poklonike ekologije. Još kada bi taj motor mogao da ide na vazduh gde bi sreći bio kraj?

Da je to moguće ostvariti relativno brzo "tvrdi" grupacija "Pežo-Sitroen", koja je predstavila novi hibridni motor, koji pored benzinske jedinice za pokretanje vozila koristi hidraulični motor, ali i komprimovani vazduh.

U okviru svoje tradicionalne manifestacije "Dan inovacija", grupacija "Pežo-Sitroen" prikazala je takozvani vazdušni hibridni pogon.

Sistem koristi benzinski motor, hidraulični motor i pumpu i komprimovani vazduh. U "Pežo-Sitroenu" kažu da vozilo može da se kreće na tri načina: koristeći pogon na benzin, zatim samo pomoću komprimovanog vazduha, a i kombinovano, koristeći oba pogona.

Stručnjaci ove kompanije tvrde da, ako bi se ovaj pogonski sistem ugradio u "sitroen C3" ili "pežo 208", bi ti modeli imali prosečnu potrošnju od 2,9 l/100 km i CO2 emisiju koja bi iznosila 69 g/km.

U gradskoj vožnji takvi automobili bi se tokom 60-80 odsto vremena kretali samo uz pomoć pogona na komprimovani vazduh, čime bi se značajno smanjilo zagađenje u urbanim sredinama. Pri tome novi automobili imali bi potrošnju koja bi bila još manja i ne bi prelazila dva litra benzina na 100 km.

Iako je ovaj sistem još u razvoju, u grupaciji "Pežo-Sitroen" kažu da nameravaju da ga ponude u modelima B segmenta već 2016. godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik