Aerodrom "Nikola Tesla" će, prvi put tokom 55 godina postojanja, uslužiti svog petomilionitog putnika u ovoj godini, što će biti njegov novi rekord u broju putnika, kaže generalni direktor beogradskog aerodroma Saša Vlaisavljević. Do kraja 2017. očekujemo i više od 5,3 miliona putnika, što će biti kruna pozitivnog trenda porasta broja putnika u poslednjih 18 meseci. Veoma smo ponosni na ovaj uspeh, kojem dodajemo i najbolje poslovne rezultate u istoriji Aerodroma. Prema Vlaisavljevićevim rečima, neto dobit u prvih 10 meseci ove godine iznosi više od tri milijarde dinara i veća je za 12 odsto u odnosu na isti period 2016. Aerodrom je jedna od najuspešnijih kompanija u zemlji, sa više od 2.000 zaposlenih, i strateški smo usmereni ka stalnom unapređenju poslovanja, istakao je on.
Aerodrom "Nikola Tesla" će, prvi put tokom 55 godina postojanja, uslužiti svog petomilionitog putnika u ovoj godini, što će biti njegov novi rekord u broju putnika, kaže generalni direktor beogradskog aerodroma Saša Vlaisavljević.
"Do kraja 2017. očekujemo i više od 5,3 miliona putnika, što će biti kruna pozitivnog trenda porasta broja putnika u poslednjih 18 meseci. Veoma smo ponosni na ovaj uspeh, kojem dodajemo i najbolje poslovne rezultate u istoriji Aerodroma", rekao je on za "Blic".
Prema Vlaisavljevićevim rečima, neto dobit u prvih 10 meseci ove godine iznosi više od tri milijarde dinara i veća je za 12 odsto u odnosu na isti period 2016.
"Aerodrom je jedna od najuspešnijih kompanija u zemlji, sa više od 2.000 zaposlenih, i strateški smo usmereni ka stalnom unapređenju poslovanja", istakao je on.
Tržišna vrednost akcija Aerodroma je, kaže, u poslednje četiri godine uvećana više od tri puta, dok Aerodrom sada vredi - više od 400 miliona evra.
"Takvi rezultati postignuti su zahvaljujući nizu strateških poteza Vlade - reorganizaciji poslovanja nacionalne avio-kompanije koja je dovela do povećanja broja putnika i letova, konstantnom ulaganju u razvoj aerodromske infrastrukture i usluga, kako bi naša ponuda bila atraktivnija od aerodroma u ovom delu Evrope", objašnjava Vlaisavljević.
On kaže i da je beogradski aerodrom u poslednje tri godine doživeo strukturne promene u pravcu boljeg i funkcionalnijeg iskorišćenja kapaciteta pri čemu je, između ostalog, obnovljen zapušten i tehnološki neiskorišćen prostor u središtu terminala i puštena u rad nova terminalna zona T2B.
Uz to, Vlaisavljević ističe da je kapacitet Aerodroma povećan na oko 7,5 miliona putnika godišnje.
Govoreći o budućim planovima, kaže da je cilj - dalji razvoj Aerodroma i nastavak ekspanzije vazdušnog saobraćaja kako bi putnici i avio-kompanije imali još bolju uslugu, pri čemu se, kako navodi, od strateškog partnera očekuje proširenje granica razvoja i poslovanja Aerodroma na postavljenim temeljima.
"Postupak izbora koncesionara je u toku i sve se odvija u skladu sa odlukama i preporukama predstavnika većinskog vlasnika, Vlade Srbije", navodi Vlaisavljević, dodajući da ponuđači koji učestvuju u procesu izbora strateškog partnera već upravljaju većim brojem renomiranih aerodroma koji godišnje registruju desetine miliona putnika.
"Savremeni trendovi poslovanja podrazumevaju globalizaciju na svim nivoima i upravo takva poslovna strategija može dovesti Aerodrom na još vidljiviju poziciju na svetskom tržištu", zaključuje direktor Aerodroma "Nikola Tesla".
Inače, taj aerodrom je u prethodne tri godine uplatio oko 30,5 miliona evra u budžet Republike Srbije i 6,5 miliona evra malim akcionarima, a očekuje se da, u zavisnosti od poslovnih rezultata 2017, akcionarima bude isplaćeno bar 16 miliona evra kroz dividendu, uz potencijalno povećanje od 2018, napominje "Blic".