
Niskobudžetne avio-kompanije nemaju obavezu da vam obezbede novi let, smeštaj ili osveženje dok čekate.
Njihova jedina obaveza je povraćaj novca. Ako se, na primer, let otkaže tri sata pre poletanja, putnici mogu da dobiju samo vaučer u vrednosti karte, bez nadoknade troškova koje su već imali – rekao je Aleksandar Seničić, direktor JUTA, a prenosi „Kamatica”.
On podseća da je to velika razlika u odnosu na redovne avio-kompanije, koje su obavezne da putnike prevezu do krajnjeg odredišta, makar i drugim letovima, i da im pokriju troškove smeštaja ili hrane ako dođe do kašnjenja.
Kako je istakao, i cene karata su s vremenom značajno porasle kod niskobudžetnih avio-kompanija, pa su sada slične cenama regularnih prevoznika.
– Nekada smo mogli da putujemo po Evropi za 20 evra. Danas su cene u proseku između 50 i 55 evra, a ako ne kupite kartu odmah po puštanju u prodaju, vrlo brzo dostiže cenu redovne avio-kompanije – kaže on. Savetuje putnike da dobro planiraju i budu svesni mogućih rizika.
– Imam poznanike koji kupuju karte i godinu dana unapred, po niskim cenama, čak i ako postoji rizik da im propadnu. To jeste opcija, ali važno je da ljudi znaju koje su posledice takve odluke – zaključio je direktor JUTA.