Kako će izgledati novi terminal sarajevskog aerodroma vrijedan 38 miliona KM

Bez autora
May 03 2017

Tendencija rasta prometa na Međunardonom aerodromu Sarajevo očekuje se i u ovoj godini, posebno zbog uvođenja novih linija, pa se očekuje da bi u ovoj godini kroz sarajevski aerodrom moglo proći i više od 900.000 putnika. Zbog toga proširenje pristanišne zgrade terminala B predstavlja prioritetni strateški projekt za Međunarodni aerodrom Sarajevo. Kako je rekla Sanja Bagarić-Arnaut iz Odjela za odnose s javnošću Međunarodnog aerodroma Sarajevo, shodno nedavno usvojenom Planu poslovanja za period 2017.-2019. maksimalno je intenzivirana aktivnost u kontekstu proširenja pristanišne zgrade - terminal B te je upravo na osnovu sačinjenog idejnog projekta osigurana odgovarajuća urbanistička saglasnost nadležnog federalnog ministrarstva.

Kako će izgledati novi terminal sarajevskog aerodroma vrijedan 38 miliona KMTendencija rasta prometa na Međunardonom aerodromu Sarajevo očekuje se i u ovoj godini, posebno zbog uvođenja novih linija, pa se očekuje da bi u ovoj godini kroz sarajevski aerodrom moglo proći i više od 900.000 putnika. Zbog toga proširenje pristanišne zgrade terminala B predstavlja prioritetni strateški projekt za Međunarodni aerodrom Sarajevo.

Kako nam je rekla Sanja Bagarić-Arnaut iz Odjela za odnose s javnošću Međunarodnog aerodroma Sarajevo, shodno nedavno usvojenom Planu poslovanja za period 2017.-2019. maksimalno je intenzivirana aktivnost u kontekstu proširenja pristanišne zgrade - terminal B te je upravo na osnovu sačinjenog idejnog projekta osigurana odgovarajuća urbanistička saglasnost nadležnog federalnog ministrarstva.

"S obzirom na rast prometa iz godine u godinu, evidentno je da postojeća infrastruktura uskoro neće moći zadovoljiti potrebe putnika i prometa na sarajevskom aerodromu. Pristanišna zgrada terminala B je objekt kroz koji se vrši prihvat i otprema aviona, putnika, prtljaga, pošte i robe, dakle radi se o jednom od najznačajnijih objekata na Međunarodnom aerodromu Sarajevo koji svojim resursima osigurava izvršavanje aviooperacija. Terminal B je dimenzioniran za procesuiranje milion putnika", pojasnila nam je Bagarić-Arnaut.

Posao izrade glavnog projekta rekonstrukcije i proširenja terminala B dodijeljen je projektantskoj kući "Grupa Arh" poznatog sarajevskog arhitekte Seada Gološa.

"Radi se inicijalno o projektu koji je ista projektantska kuća izradila još prije sedam godina, a koji je bio osnova za pregovaranje s EBRD-om u smislu zatvaranja finansijske konstrukcije. Nažalost, prethodni menadžment je odustao od proširenja pristanišne zgrade, što se pokazalo kao retrogradna odluka jer imamo situaciju da su svi kapaciteti terminala B postali limitirani, odnosno dostigli su svoj maksimum. Naravno, projekt koji je rađen prije više od sedam godina mora biti detaljno preprojektiran kako bi se prilagodio postojećim domaćim i međunarodnim regulativama, odnosno kako bi se prilagodio aktuelnim avijacijskim i sigurnosnim trendovima, standardima i potrebama modernog aerodroma, a sve u cilju kvalitetnijeg i efikasnijeg procesuiranja putnika, prtljaga i aviona", kazala nam je Sanja Bagarić-Arnaut.

Pojasnila je i da se radi o izuzetno kompleksnom i izazovnom projektu, posebno uzimajući u obzir da izvođenje radova na proširenju pristanišne zgrade ne smije utjecati na redovno obavljanje aviooperacija, odnosno da nema kašnjenja ili eventualnih prekida u radu.

Proširenje treba osigurati dodatnih 9.000 metara kvadratnih prostora na četiri etaže i to suteren, prizemlje i dva sprata.

Dograđeni dio objekta će činiti jedinstvenu arhitektonsku, građevinsku i tehnološku cjelinu s postojećim terminalom B. Planirano je proširenje i povećanje svih kapaciteta, kako prostornih, tako i tehnoloških za potrebe: registracije putnika i prtljaga, carinske, sigurnosne, pasoške i sanitarne kontrole na dolasku i u odlasku, čekaone za ukrcavanje putnika, hitne pomoći, sigurnosnog pregleda prtljaga, preuzimanja prtljaga, čekaone za doček putnika, ugostiteljskih sadržaja, Duty Free Shopa, kancelarijskih i komercijalnih prostora za potrebe aviokompanija i drugih agencija, prostora za vjerske potrebe i svih drugih pratećih službi.

Procijenjena vrijednost investicije je 38 miliona konvertibilnih maraka.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik