Pregovori o nastavku modernizacije pruge Beograd-Bar

Bez autora
Jan 09 2017

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izrazila je nadu da će ove godine biti potpisani ugovori za dalju modernizaciju pruge Beograd-Bar, ali i Beograd-Niš, i da se o tim poslovima vode intenzivni razgovori. Mihajlović je naglasila da je plan da se napravi pruga prema Mađarskoj za brzine od 160 kilometara na čas a prema Nišu 110 kilometara na čas, dodavši da se o tome razgovara sa Rusima, Kinezima, a da će se razgovarati i sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj. Ona je dodala da je za Srbiju najvažniji zadatak završetak Koridora 10 do granice sa Bugarskom i Makedonijom i da očekuje da ovi radovi budu završeni do kraja ove ili do početka sledeće godine.

Pregovori o nastavku modernizacije pruge Beograd-BarPotpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izrazila je nadu da će ove godine biti potpisani ugovori za dalju modernizaciju pruge Beograd-Bar, ali i Beograd-Niš, i da se o tim poslovima vode intenzivni razgovori.

Mihajlović je u intervjuu za list Politika naglasila da je plan da se napravi pruga prema Mađarskoj za brzine od 160 kilometara na čas a prema Nišu 110 kilometara na čas, dodavši da se o tome razgovara sa Rusima, Kinezima, a da će se razgovarati i sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

Ona je dodala da je za Srbiju najvažniji zadatak završetak Koridora 10 do granice sa Bugarskom i Makedonijom i da očekuje da ovi radovi budu završeni do kraja ove ili do početka sledeće godine. 

Samo prošle godine Koridorom 10 prošlo je 1,7 miliona automobila više nego prethodne. Vozači koji su nekada išli kroz Bugarsku i Rumuniju sada idu kroz Srbiju jer je put kraći za oko 100 kilometara. To nam puno znači, ali pokazuje i kolika je šteta što ovaj autoput nije završen ranije, navela je Mihajlović.

Prema njenim rečima Srbija će nastaviti da gradi deonice na svojoj teritoriji na Koridoru 11, a tokom samita u Rigi razgovarano je sa kineskim kompanijama i o mogućoj koncesiji za ovaj autoput.

Ranije se o ovim poslovima mnogo pričalo, ali niko nije brinuo o tome šta imamo od dokumentacije, šta možemo da finansiramo i šta je najpotrebnije. Pregovaralo se o kreditima, čak su i uzimani, a da nismo imali projekte, ni završenu eksproprijaciju. Svaki posao nam je zbog toga kasnio pri čemu država nije kontrolisala šta se radi. Iako nije moj posao da jurim i nadzirem građevinske firme i projektante, izgleda da je to jedini način da se uspešno radi, poručila je Mihajlović.

Upitana za kritike koje je ranije upućivala domaćim firmama zbog kašnjenja sa završetkom autoputa Ljig-Preljina, ona je rekla da je cilj Vlade da obezbedi domaćim firmama da rade i da u 2017. godini domaći građevinari mogu da računaju na 977 miliona evra za poslove na putevima i prugama.

Ali naše firme, kako je naglasila, uzimaju više posla nego što mogu da završe. Naša preduzeća su glavna na deonicama Srpska kuća - Levosoje i na mostu Ljubovija-Bratunac, a dobili su i sve ugovore za rehabilitaciju puteva. I svi projekti, osim mosta, kasne! Pritiskali smo strane partnere iz Kine i Azerbejdžana tražeći da isplaćuju novac našim firmama svakih 10-15 dana. U svojoj zemlji posluju na način koji se graniči sa nemoralom.

Ona je u tom smislu iznela primer preduzeća “Planum” koje je, učestvujući u gradnji pomenutog autoputa, dobilo mogućnost da zaradi 60 miliona evra, a da su novu mašinu za tunele držali u Rusiji.

Tamo su sve mogli da završe u skladu sa dogovorom, dodala je Mihajlović iznevši uverenje da tuneli ne bi još bili gotovi da nije tako reagovala.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik