Prvi talgo voz krenuo iz Sarajeva za Bihać

Bez autora
Jul 02 2018

Prvi putnički talgo voz na relaciji Sarajevo - Bihać - Sarajevo krenuo je jutros sa sarajevske željezničke stanice, čime je nakon više od 26 godina uspostavljen željeznički saobraćaj između Unsko-sanskog kantona i glavnog grada Bosne i Hercegovine. Prema riječima Enisa Džafića, direktora "Željeznica FbiH", svemu su prethodili radovi na elektrifikaciji dijela unske pruge od Bihaća do Novog Grada u dužini od 47 kilometara, s obzirom na to da je elektromreža potpuno uništena tokom proteklog rata i ovi poslovi su urađeni na vrijeme. Projekat je finansirala Vlada Federacije BiH sa 2,3 miliona eura, dok su ostatak sredstava obezbijedile "Željeznice FBiH".

Prvi talgo voz krenuo iz Sarajeva za BihaćPrvi putnički talgo voz na relaciji Sarajevo - Bihać - Sarajevo krenuo je jutros sa sarajevske željezničke stanice, čime je nakon više od 26 godina uspostavljen željeznički saobraćaj između Unsko-sanskog kantona i glavnog grada Bosne i Hercegovine.

Prema riječima Enisa Džafića, direktora "Željeznica FbiH", svemu su prethodili radovi na elektrifikaciji dijela unske pruge od Bihaća do Novog Grada u dužini od 47 kilometara, s obzirom na to da je elektromreža potpuno uništena tokom proteklog rata i ovi poslovi su urađeni na vrijeme.

Projekat je finansirala Vlada Federacije BiH sa 2,3 miliona eura, dok su ostatak sredstava obezbijedile "Željeznice FbiH".

"Ovaj voz ima veliki značaj za Unsko-sanski kanton, za sadašnje zaposlenike to je garancija da će zadržati svoja radna mjesta, a stvaraju se i pretpostavke za nova zapošljavanja. Bez ovog voza to sigurno ne bi bilo moguće, a o tome kakav će komunikacijski i ekonomski značaj biti od svega izlišno je i govoriti", rekao je Džafić za "Nezavisne".

Istakao je kako su u realizaciji projekta imali veliku pomoć preduzeća "Željeznice Republike Srpske", s kojim su postigli jedinstven dogovor o tome da se zajedničkim snagama unaprijedi željeznički saobraćaj u čitavoj zemlji.

Dodao je kako se na ovaj način realizuje strateški plan da svi veći gradovi u FBiH budu povezani željezničkom mrežom. Vožnja u jednom smjeru na pomenutoj relaciji trajaće osam i po sati, karta će koštati 36,70, a povratna 59,10 KM, dok će popuste, kao što je to i dosad bio slučaj, imati studenti, penzioneri i socijalne kategorije.

Predviđeno je da na ovoj liniji vozovi s talgo garniturama posjeduju i kabine za spavanje te vagon-restorane.

Premijer USK Husein Rošić istakao je kako je željezničko povezivanje ovog kantona s ostatkom države veoma važno s više aspkata.

"Prvi je povezivanje željeznicom s ostatkom BiH, drugi je konekcija s Republikom Hrvatskom i tamošnjim lukama i treći aspekt je vezan za razvoj turizma na ovim prostorima", istakao je Rošić.

Inače, unska pruga, koja je nekada povezivala Unsko-sanski kanton s ostatkom zemlje, kao i sa susjednom Hrvatskom, od okončanja rata se, zbog uništene električne infrastrukture, koristi isključivo za odvijanje teretnog saobraćaja.

Iako su stanovnici USK, a posebno Bišćani obradovani što je krenuo talgo voz do Sarajeva, ima i onih koji strahuju da bi ova vrsta prevoza mogla povećati val migranata, kojih je već mnogo u ovom kantonu. Da li će migranti zaista masovnije dolaziti vozom, pokazaće naredni dani.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik