Pod uvjetom da Parlament BiH usvoji zakonske izmjene radi uvođenja novih akciza na gorivo, za "Autoceste FBiH" bit će osiguran investicioni ciklus od 1,36 milijardi maraka kod međunarodnih finansijskih institucija potrebnih za izgradnju novih 85 kilometara autoputa.U najnovijoj analizi "Autocesta FBiH", osim ovog podatka, navodi se i da su pripremljeni i tenderi za nove izvore finansiranja putem EXIM banaka, u visini od 1,1 milijardu KM za novih 27 kilometara.
Pod uvjetom da Parlament BiH usvoji zakonske izmjene radi uvođenja novih akciza na gorivo, za "Autoceste FBiH" bit će osiguran investicioni ciklus od 1,36 milijardi maraka kod međunarodnih finansijskih institucija potrebnih za izgradnju novih 85 kilometara autoputa.
U najnovijoj analizi "Autocesta FBiH", koja je u posjedu Avaza, osim ovog podatka, navodi se i da su pripremljeni i tenderi za nove izvore finansiranja putem EXIM banaka, u visini od 1,1 milijardu KM za novih 27 kilometara.
Vladine obaveze
Međutim, da bi se ovaj model finansiranja autoputa u praksi implementirao, potrebno je da ga Vlada sagleda te usvoji, jednako kao i finansiranje gradnje autoputa putem koncesija u vrijednosti od 723 miliona KM, koje je, također, pripremljeno te koje podrazumijeva izgradnju novih 38 kilometara autoputa.
Također, "Autoceste FBiH" su pripremile i tendere za dionice tunela Prenj, koji slovi za najskuplji pojedinačni objekt na trasi autoputa na Koridoru 5C, kao i za dionicu Mostar sjever - Mostar jug, ukupne vrijednosti 1,1 milijardu KM.
U analizi koja je prekjučer dijelom bila i predmet rasprave na sjednici Predstavničkog doma Federalnog parlamenta navodi se da je zatvorena finansijska konstrukcija na dionicama Svilaj - Odžak i Pečuj - Klopče, što je omogućilo da se otvore radovi vrijedni 149 miliona KM. Kada je riječ o objašnjenju za određeno kašnjenje u dinamici izgradnje autoputa, u ovoj kompaniji navode da su u novembru 2015., kada je imenovana postojeća uprava, zatekli dug od 173 miliona KM.
Gubitak prihoda
Od toga se, kako stoji u dokumentu, 40 miliona KM odnosi na dug prema komercijalnim bankama koji je u međuvremenu izmiren, dok se ostatak odnosi na nepokrivene troškove za dionice Zvirovići - Bijača, Vlakovo - Tarčin, Svilaj - Odžak. U aprilu 2015., ističe se, "Autoceste" su retroaktivno uvedene u sistem PDV-a, čime je dodatno izgubljeno 30 miliona KM od prihoda.
- Ukoliko se ne uvedu nove akcize na gorivo, značajniji kreditni potencijal "Autocesta" se oslobađa tek 2025., što znači da je do tada blokirana gradnja autoputa putem kredita. Otplata postojećih kredita u potpunosti je iscrpila naše prihode još 2015. godine. Godišnja rata postojećih kredita iznosi 81 milion KM - naveli su iz ove kompanije.