Republički zavod za statistiku saopštio je danas da su cene proizvoda i usluga u avgustu ove godine, u odnosu na jul, u proseku niže za 0,2 odsto. U saopštenju se navodi da su potrošačke cene u avgustu 2014. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane za 1,5 odsto, dok su u odnosu na decembar 2013. godine veće za 1,7 odsto.Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u avgustu ove godine, u odnosu na prethodni mesec, najveći pad cena zabeležen je u grupama odeća i obuća i komunikacije (za po 1,5 odsto) i nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana (0,7 odsto).
Republički zavod za statistiku saopštio je danas da su cene proizvoda i usluga u avgustu ove godine, u odnosu na jul, u proseku niže za 0,2 odsto.
U saopštenju se navodi da su potrošačke cene u avgustu 2014. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane za 1,5 odsto, dok su u odnosu na decembar 2013. godine veće za 1,7 odsto.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u avgustu ove godine, u odnosu na prethodni mesec, najveći pad cena zabeležen je u grupama odeća i obuća i komunikacije (za po 1,5 odsto) i nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana (0,7 odsto).
Takođe, pad cena evidentiran je u grupama zdravstvo i hrana i bezalkoholna pića (za po 0,3 odsto) i alkoholna pića i duvan (0,2 odsto).
Cene su povećane u grupama rekreacija i kultura (1,1 odsto), restorani i hoteli (0,4 odsto), transport (0,3 odsto), stan, voda, električna energija, gas i druga goriva (0,2 odsto) i obrazovanje (0,1 odsto).
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.