Da li je cena presudna pri kupovini?

Bez autora
Apr 26 2016

Prosečan stanovnik Srbije godišnje raspolaže sa 2.964 evra za kompletnu potrošnju, a kupovna moć u Evropskoj uniji je gotovo pet i po puta veća. Ipak, ekonomska kriza promenila je navike potrošača u celom svetu. Povoljne cene proizvoda, česte akcije i blizina prodajnog mesta odlučujući su faktori pri kupovini kod nas. U maloj kupovini troši se najviše do 500 dinara, dok velika kupovina podrazumeva maksimalnu potrošnju od 5.000 dinara. Hipermarketi beleže pad prometa, a kupci se sele u male i srednje radnje. Kupuje se manje, a češće. Razloge za tako nešto tražimo u tome što potrošači u kupovinu odlaze po unapred planiranom spisku, gde se u velikim formatima boje velike potrošnje novca i sužavaju svoju potrošačku korpu. Građani Srbije daleko su oprezniji nego ranije i kada kupuju takozvana trajna potrošna dobra.

Da li je cena presudna pri kupovini?Prosečan stanovnik Srbije godišnje raspolaže sa 2.964 evra za kompletnu potrošnju, a kupovna moć u Evropskoj uniji je gotovo pet i po puta veća. Ipak, ekonomska kriza promenila je navike potrošača u celom svetu. Povoljne cene proizvoda, česte akcije i blizina prodajnog mesta odlučujući su faktori pri kupovini kod nas.

U maloj kupovini troši se najviše do 500 dinara, dok velika kupovina podrazumeva maksimalnu potrošnju od 5.000 dinara. Hipermarketi beleže pad prometa, a kupci se sele u male i srednje radnje. Kupuje se manje, a češće.

"Razloge za tako nešto tražimo u tome što potrošači u kupovinu odlaze po unapred planiranom spisku, gde se u velikim formatima boje velike potrošnje novca i sužavaju svoju potrošačku korpu", kaže Olivera Ćirković iz "Univereksporta".

Građani Srbije daleko su oprezniji nego ranije i kada kupuju takozvana trajna potrošna dobra.

"Kada je u pitanju kupovina nameštaja i bele tehnike potrošačima je najvažnije da dobiju što kvalitetniji proizvod, uz što dužu garanciju, po što povoljnijoj ceni uz mogućnost odloženog plaćanja čekovima ili platnim karticama", ističe Emilija Stojaković iz Houm centra.

Domaći proizvodi su sve atraktivniji, a četvrtinu korpe čine privatne robne marke.

"Pokazatelji već sa početka ove godine govore o tome da se podiže potrošnja za pet do 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine", kaže Dejan Radosavljević, direktor istraživanja Ipsos.

Što se standarda tiče, stručnjaci su oprezni optimisti.

"Sa jedne strane izlazimo iz recesije i može se očekivati da će zapravo biti zaustavljen dalji pad životnog standarda. Sa druge strane neko značajnije poboljšanje se može očekivati tek u naredne dve godine", kaže Goran Tintor iz Agencije za istraživanje tržišta GFK.

U više od 60 odsto slučajeva u Srbiji žena starija od 40 godina odlučuje o kućnom budžetu, planira i obavlja kupovinu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik