I naše džezve u srpskoj "Ikei"

Bez autora
Aug 01 2016

Asortiman u robnim kućama "Ikea" manje-više isti je svuda u svetu. Ipak, prilagođavaju se lokalnom tržištu. Kada krajem sledeće godine švedska kompanija u Srbiji primi prve kupce, ono što će za početak razlikovati našu "Ikeu" od ostalih je prodaja džezvi za kuvanje domaće kafe! Ovakve džezve nisu deo standardnog "Ikea" asortimana, ali s obzirom na to da ih u Srbiji koriste u svakom domu, kako nam otkriva Davorka Pazanin, direktor za prodaju "Ikee" za jugoistočnu Evropu, zato su i uvršćene u ponudu. Svaka robna kuća ima oko 9.200 proizvoda, od toga 7.000 artikala isti su svuda na svetu, naglašava Pazanin. Ostatak je prilagođen navikama i ukusima pojedinih tržišta.

I naše džezve u srpskoj "Ikei"Asortiman u robnim kućama "Ikea" manje-više isti je svuda u svetu. Ipak, prilagođavaju se lokalnom tržištu. Kada krajem sledeće godine švedska kompanija u Srbiji primi prve kupce, ono što će za početak razlikovati našu "Ikeu" od ostalih je prodaja džezvi za kuvanje domaće kafe!

Ovakve džezve nisu deo standardnog "Ikea" asortimana, ali s obzirom na to da ih u Srbiji koriste u svakom domu, kako nam otkriva Davorka Pazanin, direktor za prodaju "Ikee" za jugoistočnu Evropu, zato su i uvršćene u ponudu.

- Svaka robna kuća ima oko 9.200 proizvoda, od toga 7.000 artikala isti su svuda na svetu - naglašava Pazanin. - Ostatak je prilagođen navikama i ukusima pojedinih tržišta.

- Na primer, u Severnoj Americi se koriste jastuci koji su različite veličine u odnosu na one u Evropi. U Aziji, moramo uzeti u obzir specifičnosti načina na koji ljude sede i posuđe koje koriste. Osim toga, trudimo se da na svakom tržištu imamo oko dodatnih 2.000 artikala koji su posebni za tu zemlju. Tako smo za Srbiju naručili džezve za domaću kafu.

Ponuda, kao i prateći sadržaj robne kuće u Beogradu, biće najviše nalik na one u regionu, sa nekim izuzecima. To podrazumeva pun asortiman i sve dodatne sadržaje, restoran za kupce sa 500 mesta, prodavnicu švedske hrane, bistro, igraonicu za decu...

Kada je reč o specifičnoj ponudi u ovom širem regionu, Pazaninova napominje da u Zagrebu, ali i u Rumuniji prodaju posebne velike lonce od 10 litara, zbog specifičnosti jela koja se kuvaju na tom tržištu. Takođe, u Zagrebu su uveli boce za maslinovo ulje i sirće, a u Bukureštu krckalicu za orahe. To su artikli koji su uvedeni za ova tržišta.

Izgradnja robne kuće "Ikea" uveliko je počela, a uporedo sa tim krenula su i istraživanja domaćeg tržišta. Pre svega, na koji način je organizovan život u srpskim domovima.

- Ljudi u Srbiji veoma su zainteresovani za uređenje doma. Postoji želja za promenama kod kuće, koliko god su u mogućnosti. Većina njih zainteresovana je da uvede neke manje novine koje bi značile puno za izgled i atmosferu doma. Recimo, žele nove zavese kako bi osvežili dnevnu sobu ili novo posuđe za slavu... Zainteresovani su i za nov nameštaj - plakare, krevete i sofe, ali ih brine da li za to imaju finansijskih mogućnosti - kaže naša sagovornica.

Građanima u Srbiji, prema istraživanjima, najvažniji je praktičan nameštaj i da dobiju dobar kvalitet za svoj novac. Pazaninova kaže da će se u ovoj kompaniji rukovoditi činjenicom da u većini slučajeva građani kombinuju različite stilove, sa tendencijom ka modernom, naročito u novoizgrađenim stambenim naseljima, ili u domovima mlađih ljudi.

Svima nedostaje prostor

Kada se uporede navike naših ljudi i uslova u kojima žive sa onima u regionu i Evropi, zaista nema nekih ogromnih razlika. U celoj Evropi, u urbanim celinama, kao i u Beogradu, ljudi pate od nedostatka prostora za odlaganje stvari.

- Naravno da postoje neke specifičnosti u svakoj zemlji, ali ne postoje neke ključne razlike - pokazuju istraživanja "Ikee". - Najveća je možda u tome što u Srbiji većina ljudi živi u stanu ili kući koja je u njihovom vlasništvu, dok u Evropi, naročito u glavnim gradovima, ljudi uglavnom žive u iznajmljenim stambenim jedinicama.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik