I potrošači i proizvođači žrtve falsifikata

Bez autora
Jan 10 2016

U potrazi za što jeftinijom robom, pre svega zbog ograničenih finansijskih mogućnosti, nije redak slučaj da potrošači, svesno ili ne, umesto originala, kupe dobru kopiju nekog poznatog brenda, koji može biti nebezbedan ili bez odgovarajućih sertifikata o zdravstvenoj ispravnosti. Na taj način krše se prava o zaštiti intelektualne svojine, ali i potrošača koji su kupovinom takvih proizvoda dovedeni u zabludu. Međutim, istraživanja pokazuju da je na našem tržištu manje falsifikovane robe nego ranije, ali je zato prisutno mnogo one lošijeg kvaliteta. Cena falsifikovane robe i slaba kupovna moć, najčešći su razlozi kod naših potrošača da dođu do poznatih svetskih brendova, koji u stvari samo naizgled podsećaju na originalni proizvod, jer su u pojedinim slučajevima vrlo vešto preslikani originalni žig, slovne oznake ili pakovanje.

I potrošači i proizvođači žrtve falsifikataU potrazi za što jeftinijom robom, pre svega zbog ograničenih finansijskih mogućnosti, nije redak slučaj da potrošači, svesno ili ne, umesto originala, kupe dobru kopiju nekog poznatog brenda, koji može biti nebezbedan ili bez odgovarajućih sertifikata o zdravstvenoj ispravnosti.

Na taj način krše se prava o zaštiti intelektualne svojine, ali i potrošača koji su kupovinom takvih proizvoda dovedeni u zabludu.

Međutim, istraživanja pokazuju da je na našem tržištu manje falsifikovane robe nego ranije, ali je zato prisutno mnogo one lošijeg kvaliteta.

Cena falsifikovane robe i slaba kupovna moć, najčešći su razlozi kod naših potrošača da dođu do poznatih svetskih brendova, koji u stvari samo naizgled podsećaju na originalni proizvod, jer su u pojedinim slučajevima vrlo vešto preslikani originalni žig, slovne oznake ili pakovanje.

Reč je o kopijama, čijom su kupovinom građani dovedeni u zabludu, jer nisu dobili ono što su platili, a veoma često je njhov kvalitet, sastav i zdravstvena bezbednost sumnjiva. Od proizvoda najčešće se krivotvore odeća, obuća, modni detalji, tehnički uređaji, ručni satovi, kozmetika, parfemi, pa čak i prehrambene namirnice.

Zbog toga su u akciju suzbijanja falsifikovane robe uključeni nadležni državni organi, ali najveći interes da se takvoj robi onemogući uvoz i prodaja na tržištu, imaju nosioci prava intelektualne svojine. I dok je takva roba sve bolje uprakovana, pa je nije lako uvek prepoznati, ipak postoje detalji koji jasno ukazuju na to da je reč o falsifikatima.

Treba reći i to da za takvu robu potrošači nemaju nikakvu garanciju, često ne dobijaju ni račun, pa je kasnije nije moguće reklamirati, a poseban oprez savetuje se za kupovinu preko interneta.

Ako niste apsolutno sigurni, cena takvih proizvoda ili mesto kupovine, mogli bi da budu jedan od kriterijuma da posumnjate da li je reč o autentičnom proizvodu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik