Izvoznici će platiti ceh novih lučkih taksi

Bez autora
Jun 09 2014

Uvođenje novih lučkih i pristanišnih taksi od 1. jula u Srbiji smanjiće konkurentnost domaćih izvoznika i doneti dodatne troškove proizvođačima, a strani brodari će “bežati” u luke u drugim državama gde nema takvih nameta, izjavio je direktor Udruženja “Žita Srbije” Vukosav Saković. Prema njegovim rečima, od 1. jula će se primenjivati četiri od šest taksi koliko je prvobitno vlada odobrila novoformiranoj Agenciji za upravljanje lukama, jer se izašlo u susret privrednicima koji su se u više navrata obraćali nadležnima. Te takse su problem za našu konkurentnost, istakao je Saković, i dodao da se one primenjuju “tu i tamo” na dunavskim lukama. Od 33 utovarna mesta u Mađarskoj, po navodima Sakovića, samo u tri luke se primenjuju te takse. Kad ih mi budemo primenjivali, bićemo u istoj poziciji sa tri mađarske luke, ali 30 utovarnih mesta će biti u boljoj poziciji od nas, upozorio je Saković.

Izvoznici će platiti ceh novih lučkih taksiUvođenje novih lučkih i pristanišnih taksi od 1. jula u Srbiji smanjiće konkurentnost domaćih izvoznika i doneti dodatne troškove proizvođačima, a strani brodari će “bežati” u luke u drugim državama gde nema takvih nameta, izjavio je Tanjugu direktor Udruženja “Žita Srbije” Vukosav Saković.

Prema njegovim rečima, od 1. jula će se primenjivati četiri od šest taksi koliko je prvobitno vlada odobrila novoformiranoj Agenciji za upravljanje lukama, jer se izašlo u susret privrednicima koji su se u više navrata obraćali nadležnima.

- Te takse su problem za našu konkurentnost - istakao je Saković, i dodao da se one primenjuju “tu i tamo” na dunavskim lukama.

Od 33 utovarna mesta u Mađarskoj, po navodima Sakovića, samo u tri luke se primenjuju te takse.

- Kad ih mi budemo primenjivali, bićemo u istoj poziciji sa tri mađarske luke, ali 30 utovarnih mesta će biti u boljoj poziciji od nas - upozorio je Saković.

On je kazao i da to nije samo problem izvoznika, jer je ta lučka taksa samo jedna stavka u izvoznoj kalkulaciji.

- A kod izvozne kalkulacije, odnosno izvoznih troškova, ceh na kraju uvek plati vlasnik robe, odnosno proizvođač - istakao je Saković.

Cene robe proizvođača iz Rumunije, Mađarske i nekih drugih evropskih zemalja, koje nemaju te takse i koje ih ne plaćaju, biće povoljniji za njihov iznos, ponovio je Saković.

- Drugi problem je pitanje stranih brodara, koji su već najavili da će radije pristajati u luke koje nemaju te takse, ne samo zbog njihove visine, nego i zbog postupka i dužine administracije - kazao je Saković.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik