Kako povećati prodaju bez snižavanja cene?

Bez autora
Jul 31 2017

Jedna od najčešće primenjivanih taktika za povećanje prodaje jeste snižavanje cene proizvoda. Na ovaj način prodavci ne samo da se rešavaju zaliha robe na lageru koja nije uspela da se proda tokom sezone, već u velikoj meri utiču na povećanje obima prodaje. Međutim, veći promet u ovom slučaju ne znači i veći profit. Naime, kada prodavci snize cenu na nivo nabavne vrednosti robe, jasno je da u tim situacijama i pored visokog obima prodaje dolazi do opadanja rentabilnosti i profitabilnosti. Snižavanje cene jeste odličan potez u slučajevima kada kompanije žele da se reše nagomilanih zaliha robe u kojima je zarobljena gotovina, a koje s druge strane generišu ogromne troškove, pa je prodaja istih jednostavno nužna. Ali, ukoliko se snižavanje cene javlja kao posledica strategije povećanja prodaje, onda bi trebalo razmisliti o drugim taktikama za njeno pospešivanje.

Kako povećati prodaju bez snižavanja cene?Jedna od najčešće primenjivanih taktika za povećanje prodaje jeste snižavanje cene proizvoda. Na ovaj način prodavci ne samo da se rešavaju zaliha robe na lageru koja nije uspela da se proda tokom sezone, već u velikoj meri utiču na povećanje obima prodaje. Međutim, veći promet u ovom slučaju ne znači i veći profit.

Naime, kada prodavci snize cenu na nivo nabavne vrednosti robe, jasno je da u tim situacijama i pored visokog obima prodaje dolazi do opadanja rentabilnosti i profitabilnosti. Snižavanje cene jeste odličan potez u slučajevima kada kompanije žele da se reše nagomilanih zaliha robe u kojima je zarobljena gotovina, a koje s druge strane generišu ogromne troškove, pa je prodaja istih jednostavno nužna. Ali, ukoliko se snižavanje cene javlja kao posledica strategije povećanja prodaje, onda bi trebalo razmisliti o drugim taktikama za njeno pospešivanje.

1. Kuponi

Izdavanje kupona za narednu kupovinu jeste jedan od najpoznatijih metoda za privlačenje i zadržavanje kupaca. Postoje različiti načini organizovanja ove tehnike za povećanje prodaje. Suština je da se za određeni iznos koji kupac potroši u prodajnom objektu, izdaju kuponi u odgovarajućoj procentualnoj vrednosti od potrošene sume. Pa tako na primer, ukoliko kupac potroši 5.000 dinara, dobija kupon u vrednosti od 500 dinara koji može iskoristiti pri sledećoj kupovini. Pored toga, izdavanje kupona čija vrednost zavisi od visine potrošenog iznosa, kupcima može doneti popust pri narednoj kupovini, ili kupovini određenih proizvoda veće vrednosti. Na ovaj način se potrošači motivišu da ponovo dođu baš kod tog prodavca ne bi li iskoristili svoj kupon ili sakupili dodatne kupone na osnovu kojih mogu ostvariti popust za željene proizvode.

2. „Lojaliti“ programi

Nagrađivanje kupaca koji redovno posećuju određenu radnju ili onih koji u istoj potroše određenu sumu novca je takođe dobar način za pospešivanje prodaje. Naime,  kada prodavci povremeno nagrađuju svoje kupce, njima se ujedno šalje poruka da prodavac ceni to što su novac potrošili upravo kod njega, te će se rado ponovo vratiti u istu radnju ili je preporučiti svojim prijateljima. Bilo da je u pitanju lojaliti kartica putem koje verni kupci dobijaju određene povlastice pri narednoj kupovini, besplatni uzorci, promo materijal koji ima određenu upotrebnu vrednost ili poklanjanje proizvoda iz asortimana koji nisu uspeli da se prodaju tokom sezone – sve ovo ostavlja pozitivan utisak na kupca koji će se vrlo rado vratiti kod istog prodavca. Lojaliti programi su veoma efektni jer se bez preterano velikih troškova povećava obim prodaje, a uz to prodavci dobijaju pozitivan marketing od strane zadovoljnih mušterija.

3. Kampanje i akcije

Sprovođenje različitih kampanja i akcija takođe kao rezultat može doneti povećanje prodaje i profita. S tim u vezi, prodavcima su na raspolaganju brojni mehanizmi putem kojih ne samo da ostvaruju veću prodaju, već šalju pozitivnu sliku o svom brendu i jačaju svoju reputaciju. Tako na primer, organizovanje akcije kao što je zamena starih za nove elektronske uređaje može podstaći kupce na kupovinu, dok kompanija reciklažom starih proizvoda šalje pozitivan signal o svojoj društvenoj odgovornosti i ekološkoj svesti. Ovakve i slične akcije se uglavnom sprovode tako što kupci donošenjem starih uređaja ostvaruju velike popuste za kupovinu novih, te su na kraju transakcije zadovoljni i kupac i prodavac. Osim toga, učestvovanje kompanije u nekoj humanitarnoj akciji, kada određeni procenat od prodaje donira u precizno navedene svrhe, takođe može pozitivno uticati na povećanje prodaje i jačanje pozitivnog imidža firme. Na ovaj način kupci su motivisaniji da određene proizvode kupe baš od tog prodavca, jer tako imaju priliku da i sami učestvuju u konkretnoj akciji i svojom kupovinom doprinesu ostvarenju određenog humanog cilja.

4. Nagradne igre

Nagradne igre, takmičenja ili konkursi su još jedan sjajan način za promociju proizvoda kompanije, uz istovremeno pospešivanje prodaje. Kod organizovanja nagradnih takmičenja veoma je važno da ona budu kreativno osmišljena, kako bi privukla veliki broj ljudi i motivisala ih na akciju. Pa tako na primer, sprovođenje nagradne igre u kojoj se unutar ambalaže određenog proizvoda nalazi kod koji nosi nagradu, može izuzetno pozitivno uticati na povećanje prodaje tog proizvoda. Takođe, nagradnim konkursima kao što su osmišljavanje novog dizajna proizvoda ili reklamnog slogana, veliki broj ljudi može biti podstaknut na učestvovanje, a kasnije i kupovinu proizvoda sa čijim su se kvalitetima već upoznali tokom trajanja konkursa. Uz malo kreativnosti, ovakav tip akcija se može veoma dobro odraziti na obim prodaje kompanija koje ih sprovode.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik