Prvi kontakt kupaca sa proizvodom ostvaruje se preko deklaracije, ali podaci koje proizvođači obično daju o kvalitetu, sastavu i nutritivnim vrednostima za mnoge su nerazumljivi. Upravo to će biti tema istraživanja koje najavljuju Asocijacija potrošača Srbije i IHIS Nutricionizam, (članica IHIS Naučno tehnološkog parka) a čiji će rezultati biti predstavljeni na trećem međunarodnom savetovanju „Hrana, ishrana & zdravlje III”, koje će se u oktobru održati u Beogradu. Cilj istraživanja je da se ustanovi koliko potrošači obraćaju pažnju na deklaraciju proizvoda i koliko razumeju navedene podatke. Proizvođači neretko ističu nutritivne i zdravstvene poruke da je neki proizvod „bez šećera“, „sa vlaknima“, „obogaćen vitaminima“, „bez holesterola“ čime navode kupca da se opredeli za njihov proizvod iako on možda i nema pozitivan zdravstveni efekat, kaže Danica Zarić, direktorka IHIS Nutricionizma.
Prvi kontakt kupaca sa proizvodom ostvaruje se preko deklaracije, ali podaci koje proizvođači obično daju o kvalitetu, sastavu i nutritivnim vrednostima za mnoge su nerazumljivi.
Upravo to će biti tema istraživanja koje najavljuju Asocijacija potrošača Srbije i IHIS Nutricionizam, (članica IHIS Naučno tehnološkog parka) a čiji će rezultati biti predstavljeni na trećem međunarodnom savetovanju „Hrana, ishrana & zdravlje III”, koje će se u oktobru održati u Beogradu.
- Cilj istraživanja je da se ustanovi koliko potrošači obraćaju pažnju na deklaraciju proizvoda i koliko razumeju navedene podatke. Proizvođači neretko ističu nutritivne i zdravstvene poruke da je neki proizvod „bez šećera“, „sa vlaknima“, „obogaćen vitaminima“, „bez holesterola“ čime navode kupca da se opredeli za njihov proizvod iako on možda i nema pozitivan zdravstveni efekat - kaže Danica Zarić, direktorka IHIS Nutricionizma.
Istraživanje je osmišljeno kao anketa koju će potrošači popunjavati na listiću koji će biti objavljen na sajtu APOS-a, a sadržaće pitanja tipa „da li verujete u istinitost zdravstvenih ili nutritivnih izjava“ ili „da li su zdraviji proizvodi sa zasićenim ili nezasićenim masnim kiselinama“.
- Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja, APOS će moći da identifikuje u kom pravcu treba usmeriti edukaciju potrošača kako bi naučili da čitaju deklaraciju i da shvate njen značaj - istakla je menadžerka za bezbednost i kvalitet roba i usluga APOS-a Lela Tasić.
Uz to, zaključci bi proizvođačima pomoglo da uvide percepciju potrošača i da deklaraciju prilagode prosečnom kupcu. Ukoliko znaju šta je to što prosečnog potrošača dovodi u nedomicu i nije mu jasno, proizvođači dobijaju priliku da istaknu kvalitet svog proizvoda na način koji je lako razumljiv i prepoznatljiv njihovom konzumentu.