U pokušaju da ih uskladi sa Zakonom o digitalnim uslugama i zaštiti kupce na zajedničkom tržištu, Evropska komisija ne ostavlja na miru tehnološke gigante.
Ovih dana je tema „Aliekspres”, koji je ponudio rešenja posle niza optužbi sa kojima se suočio a koje se tiču upravo neusklađenosti sa propisima EU. Jedna od optužbi je i prodaja plagijata i nebezbednih proizvoda, a ovim povodom se oglasio i Agustin Rejna, generalni direktor Evropske organizacije potrošača (BEUC). On je rekao da ova organizacija pozdravlja mere koje Evropska komisija preduzima kako bi osigurala da onlajn tržišta poštuju pravila EU.
– Sada je veoma važno da komisija prati da li se obaveze na koje je „Aliekspres” pristao poštuju i, ako se ne poštuju, trebalo bi da preduzme odgovarajuće mere. Komisija, takođe, mora da goni ovu kompaniju u oblastima u kojima se još uvek ne pridržava zakona, kao što su njegovi proaktivni napori da zaustavi prodaju ilegalne i opasne robe na svojoj platformi – rekao je Rejna i dodao da su prošle godine imali slične probleme sa „Temuom”, te da bi se prema svim kompanijama trebalo ophoditi na isti način. Jedna od najvažnijih obaveza je, kako se navodi, to da se usklade sistemi verifikacije, praćenja i otkrivanja platforme koji imaju cilj da ublaže određene rizike koji su u vezi sa skrivenim linkovima, njenim partnerskim programom i proizvodima koji potencijalno utiču na zdravlje i maloletnike. Tu je takođe i mehanizam obaveštavanja i delovanja platforme, interni sistem za rešavanje žalbi, kao i transparentnost u oglašavanju.
– Komisija će nastaviti da prati poštovanje obaveza kompanije „Aliekspres”, kao i njihovu efikasnost. Konkretno, komisija može ponovo pokrenuti postupak u slučaju značajne promene bilo koje činjenice na osnovu koje je odluka doneta, gde oni postupaju suprotno svojim obavezama – navodi se u izveštaju EK.Kada je reč o oglašavanju, obaveza kompanije je da se jasno obeleže svi oglasi, na primer, oznakom „oglas”, i kada se prikazuju neregistrovanim korisnicima. Interakcijom sa ovom oznakom, korisnici će moći da pristupe informacijama kao što su glavni kriterijumi ciljanja, identitet oglašivača i strana u čije ime je oglas postavljen.