Luka Rijeka: Novi terminal otvara perspektive razvoja

Bez autora
Jul 11 2013

Uspješno je završena prva razvojna faza projekta proširenja kontejnerskog terminala Brajdica u Luci Rijeka te jučer službeno obilježen početak rada. Kompanija Adriatic Gate Container Terminal investirala je više od 30m EUR u opremanje novog pristaništa i skladišnog prostora za kontejnere, izgrađenog od strane Lučke uprave Rijeka kao dio Rijeka Gateway projekta. Proširenje terminala uključuje 320m novog pristaništa, udvostručen skladišni kapacitet, dvije post-panamax obalne dizalice, šest kontejnerskih mostova za skladišni prostor te još dva kontejnerska mosta za željeznicu. Spomenute investicije trebale bi omogućiti terminalu Brajdica 24% veći promet u 2013. u iznosu 157.000 TEU, prema planu menadžmenta koji također predviđa 245.000 TEU u 2015.

Luka Rijeka: Novi terminal otvara perspektive razvojaUspješno je završena prva razvojna faza projekta proširenja kontejnerskog terminala Brajdica u Luci Rijeka te jučer službeno obilježen početak rada.

Kompanija Adriatic Gate Container Terminal investirala je više od 30m EUR u opremanje novog pristaništa i skladišnog prostora za kontejnere, izgrađenog od strane Lučke uprave Rijeka kao dio Rijeka Gateway projekta. Proširenje terminala uključuje 320m novog pristaništa, udvostručen skladišni kapacitet, dvije post-panamax obalne dizalice, šest kontejnerskih mostova za skladišni prostor te još dva kontejnerska mosta za željeznicu. Spomenute investicije trebale bi omogućiti terminalu Brajdica 24% veći promet u 2013. u iznosu 157.000 TEU, prema planu menadžmenta koji također predviđa 245.000 TEU u 2015.

Kako bi financirala ostale kapitalne investicije Luka Rijeka planira dokapitalizaciju. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture najavio je da je vlada odabrala model postepene privatizacije, gdje bi većinski paket još nekoliko godina trebao ostati u rukama države (50% plus 1), a maksimalno 35% dionica dobilo bi novog vlasnika kroz dokapitalizaciju (velikim dijelom mirovinske fondove), pri čemu je cilj prikupiti minimalno oko 300m HRK. Nakon provedene dokapitalizacije i porasta kapaciteta luke, vlada očekuje interes svjetskih operatera za strateškog partnera.

Planiranom dokapitalizacijom Luka Rijeka bi osigurala dio sredstava za dovršetak drugog kontejnerskog terminala Zagrebačko pristanište, projekta vrijednog 70m EUR koji bi u konačnici (2017.) trebao imati kapacitet oko 500.000 TEU godišnje, kao i za razvoj pozadinskog terminala na Škrljevu vrijednog oko 40m EUR. Samim time, čelnici luke očekuju porast ukupnog kontejnerskog kapaciteta na preko 1.000.000 TEU godišnje do 2017.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik