Mercator: 31 milijun eura čiste dobiti u devet mjeseci

Bez autora
Nov 18 2015

Grupa Mercator je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila 1,95 milijardi eura čistih prihoda od prodaje, što je 2 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Usprkos tome, Mercator je u odnosu na isto razdoblje prošle godine znatno poboljšao poslovanje. Operativna dobit iznosila je 61,2 milijuna eura, odnosno gotovo tri puta više nego u istom periodu prošle godine, a neto dobit 31 milijun eura. Prihodi grupe, nisu uporedivi s prošlom godinom, zbog njihove modificirane strukture, uglavnom zbog konsolidacije poslovnih aktivnosti na tržištima na kojima Mercator posluje. U Srbiji su se, zbog uključivanja Agrokorove Idee znatno povećali, u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini su smanjeni, jer je Mercatorovu maloprodaju preuzeo Konzum. Na ta dva tržišta Mercator prihode ostvaruje prije svega u Modiani i Intersportu i iznajmljivanjem poslovnih prostora.

Grupa Mercator je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila 1,95 milijardi eura čistih prihoda od prodaje, što je 2 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine.

Usprkos tome, Mercator je u odnosu na isto razdoblje prošle godine znatno poboljšao poslovanje. Operativna dobit iznosila je 61,2 milijuna eura, odnosno gotovo tri puta više nego u istom periodu prošle godine, a neto dobit 31 milijun eura.

Prihodi grupe, nisu uporedivi s prošlom godinom, zbog njihove modificirane strukture, uglavnom zbog konsolidacije poslovnih aktivnosti na tržištima na kojima Mercator posluje.

U Srbiji su se, zbog uključivanja Agrokorove Idee znatno povećali, u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini su smanjeni, jer je Mercatorovu maloprodaju preuzeo Konzum. Na ta dva tržišta Mercator prihode ostvaruje prije svega u Modiani i Intersportu i iznajmljivanjem poslovnih prostora.

Poboljšanje poslovnog rezultata je nastavljeno treće tromjesečje zaredom. Omogućilo ga je usredotočenje na temeljne komercijalne aktivnosti na tržištima Slovenije, Srbije i Crne Gore. Osim toga, popravili su se trendovi u non-core djelatnostima, racionalizacija poslovanja je značajno umanjila troškove, a nešto je također pridonijela prodaja nestrateških djelatnosti. Na poboljšanje poslovanja ukazuje neto dobit, pogotovo u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada je tvrtka zabilježila gubitak od 12 milijuna eura. Neto finansijski troškovi su se uspješnim finansijskim restrukturiranjem smanjili za 35,3 posto.

U prvih devet mjeseci ove godine, grupa je investirala 47,4 milijuna eura, što je gotovo tri puta više nego u istom periodu 2014. Od toga, u Sloveniji je upotrijebljeno 57 posto ukupnih investicijskih sredstava, što je 2,4 puta više nego u istom periodu prošle godine. Renovirana su i proširena prodajna mjesta, otvoreno je 37 novih trgovina, dva distribucijska centra te tražena procjena novih potencijalnih mjesta za širenje maloprodajne mreže za sve Mercatorove programe, uključujući i novi logistiički i distributivni centar u Sloveniji.

Devetomjesečni period u Mercatoru obilježilo je nekoliko važnih sporazuma. Preuzeto je veleprodajno poslovanje društva Era Good, što bi trebalo povećati obujam i raznolikost ponude u prodaji proizvoda za domaćinstvo te povećati poslovnu učinkovitost. Sa tvrtkom Don Don je potpisan ugovoro o prodaji Pekarne Grosuplje. Krajem lipnja je hrvatskom Francku prodan brand mljevene kave Santana i dobijen je strateški partner koji će omogućiti daljnji razvoj takvih proizvoda.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik