Nova strategija podiže nivo zaštite potrošača u Srbiji

Bez autora
Mar 20 2013

Strategija zaštite potrošača za period od 2013. do 2018. godine ima za cilj da poveća nivo zaštite potrošača u Srbiji do nivoa koji već postoji u Evropskoj uniji. Strategija uvodi mnoge novine – proširenje obaveza i odgovornosti lokalnih vlasti koje se odnose na zaštitu potrošača, uvođenje jedinstvenog registra žalbi potrošača koji će moći da koriste svi bitni akteri na tržištu, kao i jačanje vansudskog načina rešavanja potrošačkih sporova kako bi se rasteretili sudovi i na mnogo brži način došlo do ostvarivanja prava. Strategijom je planirana mogućnost osnivanja fonda za zaštitu potrošača u koji bi se slivala novčana sredstva, koja bi kasnije korišćena za finansiranje nevladinih udruženja, procese vansudskog rešavanja potrošačkih sporova i slične namene. Takođe, novom strategijom postavljaju se čvršći i jači kriterijumi za reprezentativnost udruženja za zaštitu potrošača.

Nova strategija podiže nivo zaštite potrošača u SrbijiStrategija zaštite potrošača za period od 2013. do 2018. godine ima za cilj da poveća nivo zaštite potrošača u Srbiji do nivoa koji već postoji u Evropskoj uniji, zaključili su učesnici današnje javne rasprave u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Strategija uvodi mnoge novine – proširenje obaveza i odgovornosti lokalnih vlasti koje se odnose na zaštitu potrošača, uvođenje jedinstvenog registra žalbi potrošača koji će moći da koriste svi bitni akteri na tržištu, kao i jačanje vansudskog načina rešavanja potrošačkih sporova kako bi se rasteretili sudovi i na mnogo brži način došlo do ostvarivanja prava, ocenila je načelnica Odseka za zaštitu potrošača pri Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Vesna Novaković.

Prema njenim rečima, strategijom je planirana mogućnost osnivanja fonda za zaštitu potrošača u koji bi se slivala novčana sredstva, koja bi kasnije korišćena za finansiranje nevladinih udruženja, procese vansudskog rešavanja potrošačkih sporova i slične namene. Takođe, novom strategijom postavljaju se čvršći i jači kriterijumi za reprezentativnost udruženja za zaštitu potrošača, navela je Novaković.

Pored opšteg cilja koji se odnosi na povećanje nivoa zaštite potrošača u Srbiji, strategijom je utvrđeno i nekoliko specifičnih ciljeva, koji se, pre svega odnose, na unapređenje postojećeg zakonodavstva, dalje jačanje institucionalnog okvira za zaštitu potrošaca, podizanje niova svesti individualnih potrošača o tome na koji način treba da ostvare svoja prava kao i stvaranje čvrstog okvira za regionalnu i međunarodnu saradnju.

Prema rečima pomoćnice ministra spoljne i unutrašnje trgovine Ljiljane Stanković, u toku javne rasprave o Strategiji zaštite potrošača tim koji je radio na izradi ovog nacrta primio je mnogo sugestija i predloga, a razgovarali su i sa predstavnicima Evropske komisije (EK), čije su sugestije takođe ugrađene u ovaj dokument. Stanković je istakla da je dogovoreno da kada se dođe do finalizacije nacrta ove strategije, tekst bude prosleđen u EK pre konačnog usvajanja predloga.

Vođa projekta “Jačanje zaštite potrošača u Srbiji IPA 2009” Tijeri Burgoanji je rekao da se na ovoj strategiji radilo nekoliko meseci i da je veoma zadovoljan urađenim poslom. Takođe je istakao da je uloga projekta kojim je rukovodio da doprinese izradi nacrta strategije, te da je vrlo zadovoljan što je i Evropska komisija dala pozitivno mišljenje o tom predlogu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik