Oko 14.500 primedbi potrošača u prošloj godini

Bez autora
Mar 15 2016

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija izjavio je da su građani sve više svesni svojih potrošačkih prava, ali i trgovci obaveza, što potvrđuje činjenica da je u 2015. bilo mnogo manje prigovora nego u prethodnoj godini. On je povodom Svetskog dana potrošača naveo da je iz Nacionalnog registra za prigovore potrošača u prošloj godini prvi put imamo manje poziva i pritužbi. Reč je o približno 14.500 primedbi, što je za oko 2.000 manje u odnosu na 2014. godinu, precizirao je on, uz napomenu da je do poboljšanja došlo zbog većeg nivoa zaštite potrošača i veće savesti trgovaca i potrošača. Najveći broj pritužbi i poziva odnosi se na kupovinu obuće, mobilnih telefona, računara, nameštaja, televizora i odeće. Svetski dan potrošača je, kako je podvukao, prilika da resorno ministarstvo nastavi kampanju koja ima za cilj upoznavanje građana sa pravima i obavezama kupaca i trgovaca, kao i da podiže svest o značaju ove teme.

Građani sve više koriste svoja potrošačka pravaPotpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je danas da su građani sve više svesni svojih potrošačkih prava, ali i trgovci obaveza, što potvrđuje činjenica da je u 2015. bilo mnogo manje prigovora nego u prethodnoj godini.

Ljajić, koji je povodom Svetskog dana potrošača u Tržnom centru "Delta siti" u Beogradu delio građanima informativni materijal o pravima potrošača, naveo je da iz Nacionalnog registra za prigovore potrošača u prošloj godini prvi put imamo manje poziva i pritužbi.

Reč je o približno 14.500 primedbi, što je za oko 2.000 manje u odnosu na 2014. godinu, precizirao je on, uz napomenu da je do poboljšanja došlo zbog većeg nivoa zaštite potrošača i veće savesti trgovaca i potrošača.

Prema njegovim rečima, najveći broj pritužbi i poziva odnosi se na kupovinu obuće, mobilnih telefona, računara, nameštaja, televizora i odeće.

Svetski dan potrošača je, kako je podvukao, prilika da resorno ministarstvo nastavi kampanju koja ima za cilj upoznavanje građana sa pravima i obavezama kupaca i trgovaca, kao i da podiže svest o značaju ove teme.

Ljajić je ocenio da je Srbija, kada je reč o normativi, 99 odsto usklađena sa EU, i dodao da su u naše zakonodavstvo iz ove oblasti ugrađene sve direktive Evropske komisije o zaštiti prava potrošača.

Imamo dobar zakon, donet pre godinu i po dana, koji štiti potrošače i ne šteti trgovcima, odnosno afirmiše dobru poslovnu praksu trgovaca, naglasio je on.

Potpredsednik Vlade je ocenio da je svest građana na daleko većem nivou nego pre pet godina kada nisu znali nijedno potrošačko pravo.

Tržišna inspekcija je prošle godine imala kontrole u oko 4.000 slučajeva i reagovala je na 3.000 poziva građana. Takođe, u proteklih godinu i po dana je podnela 1.322 prekršajne prijave zbog kršenja odredbi zakona prema kupcima, naveo je Ljajić.

On je rekao da je najviše pritužbi bilo sa teritorije Beograda – 46 odsto, na drugom mestu je Vojvodina – 23 odsto i ostatak Srbije – 31 odsto pritužbi.

Nastojimo da povećamo kapacitete svih organizacija i udruženja za zaštitu potrošača, što je standard i u Evropskoj uniji, pri čemu naglasak treba da bude na udruženjima, rekao je Ljajić, dodavši da sud treba da bude poslednja instanca.

On je objasnio da resorno ministarstvo ne može da utiče na sudove zbog sporosti u sprovođenju postupaka, ali da može da apeluje.

Voleli bismo da sud brže donosi odluke na osnovu žalbi, pritužbi i prekršajnih prijava, poručio je Ljajić.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović istakao je da je sve više građana upoznato sa svojim potrošačkim pravima, pri čemu je prošle godine to bilo svega 15 do 20 odsto, dok je sada taj broj veći i iznosi približno 70 odsto građana.

U periodu od dve godine, kupac ima pravo na reklamaciju iako nema garanciju za kupljeni proizvod, a trgovac ima osam dana rok da odgovori na nju.

Takođe, kupac ima šest meseci pravo da robu koja nije ispravna zameni ili da traži povraćaj novca, a u tom periodu neispravna roba može biti popravljena, ali izričito uz saglasnost kupca.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik