Ove godine najviše raste izvoz u Mađarsku i Sloveniju

Bez autora
Jul 12 2015

Da su hrvatski poduzetnici bili u pravu te na vrijeme prepoznali na kojim inozemnim tržištima imaju velike mogućnosti, pokazuju i posljednji statistički pokazatelji objavljeni na Državnom zavodu za statistiku. U prva četiri mjeseca 2015. godine, u odnosu na isti period prethodne godine, došlo je do velikog povećanja hrvatskog izvoza (dvoznamenkaste stope rasta) na čak sedam od deset novih top inozemnih tržišta za koje su hrvatske tvrtke iskazale interes u anketi koju je HGK provela u sklopu nove usluge Poduzetnik-izvoznik krajem 2014., objasnila je direktorica Sektora za međunarodne poslove HGK Silva Stipić Kobali. Dodala je i kako se primjećuje izostanak rasta izvoza hrvatskih tvrtki na tržištu Rusije, i to zbog uvedenih sankcija, te na tržištima Italije i Češke. Podaci DZS-a pokazuju da je izvoz hrvatskih tvrtki u prva četiri mjeseca 2015. rastao na sljedećim tržištima: Mađarska (rast izvoza od 30,6 %); Slovenija (23,8 %); Francuska (21,6 %); Poljska (20,4 %); Austrija (17 %); Srbija (15,1 %); Njemačka (10,1 %).

Da su hrvatski poduzetnici bili u pravu te na vrijeme prepoznali na kojim inozemnim tržištima imaju velike mogućnosti, pokazuju i posljednji statistički pokazatelji objavljeni na Državnom zavodu za statistiku.

„U prva četiri mjeseca 2015. godine, u odnosu na isti period prethodne godine, došlo je do velikog povećanja hrvatskog izvoza (dvoznamenkaste stope rasta) na čak sedam od deset novih top inozemnih tržišta za koje su hrvatske tvrtke iskazale interes u anketi koju je HGK provela u sklopu nove usluge Poduzetnik-izvoznik krajem 2014.", objasnila je direktorica Sektora za međunarodne poslove HGK Silva Stipić Kobali. Dodala je i kako se primjećuje izostanak rasta izvoza hrvatskih tvrtki na tržištu Rusije, i to zbog uvedenih sankcija, te na tržištima Italije i Češke.

Podaci DZS-a pokazuju da je izvoz hrvatskih tvrtki u prva četiri mjeseca 2015. rastao na sljedećim tržištima: Mađarska (rast izvoza od 30,6 %); Slovenija (23,8 %); Francuska (21,6 %); Poljska (20,4 %); Austrija (17 %); Srbija (15,1 %); Njemačka (10,1 %).

„Ovaj podatak govori da su hrvatske tvrtke uspješno prepoznale inozemna tržišta na kojima imaju mogućnosti iskoraka i širenja svog poslovanja te da su uistinu i uspjele ostvariti zacrtane ciljeve", smatra Stipić Kobali.

Osim poznatih tradicionalnih tržišta poput Slovenije, Austrije i Njemačke, hrvatske su tvrtke prepoznale i iskoristile prilike koje im se nude na ne tako tradicionalnim tržištima EU poput Mađarske, Poljske, Francuske itd.

HGK je u sklopu projekta Poduzetnik-izvoznik provela i obradila anketu interesa hrvatskih izvoznika s ciljem identifikacije najznačajnijih inozemnih tržišta te pojedinih grupa proizvoda za svako tržište. Analiza prikupljenih interesa hrvatskih tvrtki pokazala je pad interesa za izvoz u regiju nakon pristupanja Hrvatske Europskoj uniji. Hrvatske tvrtke promijenile su izvoznu orijentaciju te sve više prepoznaju zemlje EU kao potencijalna tržišta, posebice zemlje Višegradske skupine (V4 - Slovačka, Mađarska, Češka i Poljska) te Rusiju kao najznačajnije odredište izvan EU. Rezultati ove analize poslužili su kao temelj za izradu strateškog plana potpore izvoznicima te je HGK težište svojih usluga iz područja pružanja podrške u internacionalizaciji svojih članica upravo usmjerila na nova top inozemna tržišta: Njemačku, Austriju, Italiju, Rusiju, Mađarsku, Sloveniju, Francusku, Poljsku, Češku Republiku i Srbiju.

Stipić Kobali smatra kako je tvrtkama za izlazak na nova tržišta nužan dodatni poticaj, stoga će HGK i dalje nastaviti provoditi projekte usmjerene na pružanje podrške internacionalizaciji poslovanja svojih članica koje su pridonijele ovim odličnim rezultatima, kako bi se ovaj pozitivan trend rasta izvoza nastavio te proširio i na dosad ne tako tradicionalna i neosvojena tržišta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik