Većina prehrambenih trgovinskih lanaca produžila je rok otplate računa do četiri meseci. A mnogi su zbog sve veće besparice snizili i limite računa, kojim se omogućava poček. U svim maloprodajnim objektima „Tempa“ i „Maksija“ produžen je rok beskamatnog odloženog plaćanja na 120 dana. Taj poček će biti odobravan do 6. aprila za račune iznad 2.000 dinara. Potrošači u lancima „Merkator“ i „Roda“ imaju priliku da kupljenu robu plate tek kroz 60 dana (za iznose iznad 2.000 dinara), ili posle tri meseca za kupovine vrednije od 5.000 dinara. I u trgovinama „Idee“ za vreme predstojećih praznika postoji mogućnost odloženog plaćanja do 90 dana, čekovima građana bez kamate za iznos veći od 2.000 dinara. U „Idei ekstra“ za račun iznad 2.000 dinara plaćanje se odlaže čak 180 dana. U marketima „Super Vera“, kupovinom u vrednosti od hiljadu dinara, potrošači stiču mogućnost plaćanja čekovima građana bez kamate, i do 120 dana.
Većina prehrambenih trgovinskih lanaca produžila je rok otplate računa do četiri meseci. A mnogi su zbog sve veće besparice snizili i limite računa, kojim se omogućava poček.
- U svim maloprodajnim objektima „Tempa“ i „Maksija“ produžili smo rok beskamatnog odloženog plaćanja na 120 dana - kaže Martina Petrović, asistent za odnose s javnošću „Delez grupe“ u Srbiji.
- Taj poček će biti odobravan do 6. aprila za račune iznad 2.000 dinara.
Potrošači u lancima „Merkator“ i „Roda“ imaju priliku da kupljenu robu plate tek kroz 60 dana (za iznose iznad 2.000 dinara), ili posle tri meseca za kupovine vrednije od 5.000 dinara.
I u trgovinama „Idee“ za vreme predstojećih praznika postoji mogućnost odloženog plaćanja do 90 dana, čekovima građana bez kamate za iznos veći od 2.000 dinara. U „Idei ekstra“ za račun iznad 2.000 dinara plaćanje se odlaže čak 180 dana.
- U marketima „Super Vera“, kupovinom u vrednosti od hiljadu dinara, potrošači stiču mogućnost plaćanja čekovima građana bez kamate, i do 120 dana - kažu u toj trgovačkoj kući.
Bez promene
Učešće čekova, kartica i keša u plaćanju, u odnosu na prošlu godinu ne beleži značajne promene u navikama potrošača. Analize pokazuju da se u manjim prodajnim objektima više plaća gotovinom i karticama, a u megamarketima skoro svaki šesti potrošač koristi čekove i mogućnost odloženog plaćanja. A, tokom vikenda njihov broj se povećava.