Potrošači u Srbiji među najpesimističnijim u svetu

Bez autora
Oct 30 2013

Poverenje potrošača u Evropi je u trećem kvartalu značajno poraslo, dok se Srbija našla među 10 najpesimističnijih zemalja sveta, prema danas objavljenim rezultatima istraživanja koje je sprovela svetska istraživačka kompanija Nilsen. Nilsenov indeks globalnog poverenja potrošača je u trećem kvartalu ostao na istom nivou kao i u prethodna tri meseca, odnosno na 94 poena, što je, ipak, za dva poena više u odnosu na isti period lani. Podaci ispod 100 poena govore da su potrošači pesimistični u vezi potrošnje. Indonezija je ostala najoptimističnije potrošačko tržište u svetu sa 120 poena, a slede Filipini (118) i Indija (112). Među evropskim zemljama najoptimističniji su potrošači u Danskoj (103 poena) i u Švajcarskoj (98 poena), dok je Mađarska među najpesimističnijim tržištima na svetu, iako je u trećem kvartalu ostvarila izvestan napredak od 4 poena na 45 poena. Poverenje potrošačca u Srbiji, koja je prvi put uvrštena u ovo istraživanje, veće je nego u zemljama regiona, i iznosi 56 poena, dok je u Hrvatskoj 48 poena, a u Sloveniji 47 poena.

Potrošači u Srbiji među najpesimističnijim u svetuPoverenje potrošača u Evropi je u trećem kvartalu značajno poraslo, dok se Srbija našla među 10 najpesimističnijih zemalja sveta, prema danas objavljenim rezultatima istraživanja koje je sprovela svetska istraživačka kompanija Nilsen.

Nilsenov indeks globalnog poverenja potrošača je u trećem kvartalu ostao na istom nivou kao i u prethodna tri meseca, odnosno na 94 poena, što je, ipak, za dva poena više u odnosu na isti period lani, prenosi Rojters.

Podaci ispod 100 poena govore da su potrošači pesimistični u vezi potrošnje.

Indonezija je ostala najoptimističnije potrošačko tržište u svetu sa 120 poena, a slede Filipini (118) i Indija (112).

Među evropskim zemljama najoptimističniji su potrošači u Danskoj (103 poena) i u Švajcarskoj (98 poena), dok je Mađarska među najpesimističnijim tržištima na svetu, iako je u trećem kvartalu ostvarila izvestan napredak od 4 poena na 45 poena.

Poverenje potrošačca u Srbiji, koja je prvi put uvrštena u ovo istraživanje, veće je nego u zemljama regiona, i iznosi 56 poena, dok je u Hrvatskoj 48 poena, a u Sloveniji 47 poena.

Portugalija je u trećem kvartalu zabeležila najveći rast potrošačkog poverenja na svetu, uz skok od 22 poena na 55 poena, dok je Ukrajina imala najveći pad od 13 poena, na 59 poena.

Poverenje u SAD skočilo je u trećem kvartalu na najviši nivo za poslednjih šest godina, zbog pozitivnijeg stava Amerikanaca prema zaposlenju i ličnoj finansijskoj situaciji.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik