Prednosti internet prodavnica nad tradicionalnim

Bez autora
Aug 06 2017

Internet je između ostalog uveo revoluciju i u načinu na koji obavljamo kupovinu. U poslednjih nekoliko godina je primetan trend rasta online kupovina u našoj zemlji, što nije nimalo iznenađujuće kada uzmemo u obzir sve prednosti koje takva kupovina nudi. Od uštede u vremenu i troškovima, preko većeg izbora proizvoda, usluga i načina za plaćanje, pa sve do brzog prikupljanja informacija i lakšeg upoređivanja, internet kupovina je sve češći izbor domaćih potrošača u odnosu na tradicionalne radnje i prodavnice. Zbog toga prodaja putem interneta može biti veoma primamljiva za preduzetnike, jer osim unapređenja poslovanja, online prodavnice donose brojne druge prednosti koje Vam donosimo u nastavku teksta...

Prednosti internet prodavnica nad tradicionalnimInternet je između ostalog uveo revoluciju i u načinu na koji obavljamo kupovinu. U poslednjih nekoliko godina je primetan trend rasta online kupovina u našoj zemlji, što nije nimalo iznenađujuće kada uzmemo u obzir sve prednosti koje takva kupovina nudi.

Od uštede u vremenu i troškovima, preko većeg izbora proizvoda, usluga i načina za plaćanje, pa sve do brzog prikupljanja informacija i lakšeg upoređivanja, internet kupovina je sve češći izbor domaćih potrošača u odnosu na tradicionalne radnje i prodavnice. Zbog toga prodaja putem interneta može biti veoma primamljiva za preduzetnike, jer osim unapređenja poslovanja, online prodavnice donose brojne druge prednosti koje Vam donosimo u nastavku teksta.

1. Niži troškovi

Niži troškovi se pre svega ogledaju u pokretanju i vođenju online prodavnice u odnosu na tradicionalnu radnju. Naime, kod internet trgovanja se najpre isključuju troškovi zakupa prostora, koji kod tradicionalnih radnji  mogu biti prilično visoki. Dalje, kod ovog tipa prodavnice eliminišu se troškovi održavanja radnje i skladišta, troškovi obezbeđenja i osiguranja robe, i na kraju troškovi radnika koji koji obavljaju poslove u fizičkim objektima u nekoliko smena. Osim toga, uštede ostvaruju i sami kupci, a oni se pre svega ogledaju u uštedi vremena za kupovinu, kao i u nižim troškova kupovine putem interneta.

2. Širina i dostupnost tržišta

Širina i dostupnost tržišta je jedna od osnovnih prednosti internet prodavnica. Naime, u slučaju vođenja poslovanja putem interneta, proizvodi iz radnje nisu dostupni samo lokalnom tržištu, tj. kupcima koji se nalaze na istom geografskom području na kom se nalazi i vaša prodavnica. Naprotiv, internet pruža mogućnost kupcima iz najudaljenijih krajeva zemlje da upoznaju i kupe vaše proizvode, što nesumnjivo doprinosi povećanju obima prodaje i poboljšanju celokupnog poslovanja firme. Takođe, zahvaljujući internet promociji, firme mogu brže dopreti do ciljne grupe i precizno tagetirati nova tržišta na koja žele da prošire svoje poslovanje.

3. Fizička i vremenska nezavisnost

Vođenje online prodavnice podrazumeva da posao možete obavljati bilo kada i sa bilo kog mesta, a sve što je potrebno jeste računar i internet konekcija. Fizička radnja ili prodavnica podrazumeva stalno prisustvo vlasnika i radnika, kako bi posao besprekorno funkcionisao. Ukoliko postoji više maloprodajnih objekata, utoliko je posao za vlasnika veći i naporniji. Međutim, kod internet prodavnica vlasnik svoj posao može obavljati sa bilo kog mesta na svetu, jer ne postoji objekat o kom mora voditi računa. Internet prodavnice takođe rešavaju problem radnog vremena koje postoji kod tradicionalnih radnju, te kupci mogu kupovatiproizvode 24/7, 365 dana u godini.

4. Efikasnije upravljanje zalihama i prodajom

Internet prodavnice pružaju sjajne analitičke podatke o svim aspektima prodaje i marketinga. Zahvaljujući savremenim elektronskim sistemima, vlasnici online biznisa mogu u svega nekoliko klikova proveriti koji proizvod se najslabije prodaje i u skladu sa tim sprovoditi konkretne akcije u realnom vremenu. Pa tako mogu ponuditi popust, pojačati marketing, podeliti vaučere ili jednostavno izbaciti iz prodaje, a sve ovo se obavlja daleko brže i efikasnije nego u tradicionalnim prodavnicama, gde je neophodna koordinacija i zajednički rad više ljudi. Internet prodavnice u svakom trenutku imaju prikaz raspoloživih proizvoda na lageru i redovno ažurirane cene, što u olakšava posao i omogućava potpunu sigurnost i kontrolu prilikom planiranja nove nabavke.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik