Srpskim proizvođačima hrane Rusija je veoma važno i unosno tržište, dok su za ruskog kupca proizvodi iz Srbije kvalitetni, ekološki zdravi i konkurentni, pa su velike mogućnosti za unapređenje izvoza, istaknuto je u PKS, na konferenciji za novinare. Privredna komora Srbije u saradnji sa Administracijom grada Moskve, uz podršku Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije organizovala je komercijalne pregovore predstavnika 11 ruskih trgovinskih lanaca sa, potencijalnim dobavljačima, srpskim kompanijama iz sektora prehrane, kako bi razmotrili mogućnosti unapređenja saradnje i povećanja izvoza.
Srpskim proizvođačima hrane Rusija je veoma važno i unosno tržište, dok su za ruskog kupca proizvodi iz Srbije kvalitetni, ekološki zdravi i konkurentni, pa su velike mogućnosti za unapređenje izvoza, istaknuto je u PKS, na konferenciji za novinare.
Privredna komora Srbije (PKS) u saradnji sa Administracijom grada Moskve, uz podršku Trgovinskog predstavništva Ruske Federacije organizovala je komercijalne pregovore predstavnika 11 ruskih trgovinskih lanaca sa, potencijalnim dobavljačima, srpskim kompanijama iz sektora prehrane, kako bi razmotrili mogućnosti unapređenja saradnje i povećanja izvoza.
Predstavnici ruskih trgovinskih lanaca razgovarali su sa proizvođačima svežeg i prerađenog voća i povrća, mesa i mesnih prerađevina, sira i proizvoda od mleka. I jedni i drugi očekuju konkretne ugovore i poslovne aranžmane.
Veljko Jovanović, savetnik predsednika PKS, rekao je da Komora organizaciono pomaže srpskim izvoznicima da unaprede plasman na tržište Rusije i da je cilj da se mali poljoprivredni proizvođači podrže i nađu svoje mesto na tom velikom tržištu. Podseća da je prošle godine vrednost izvoza srpskog agrara na rusko tržište dostigla 280 miliona dolara, kao i da su, na nedavno održanom sajmu prehrane u Moskvi, dogovoreni poslovi vredni 27 miliona evra.
PKS se trudi da se poveća izvoz iz Srbije u Rusiju, očekuju se i sastanci proizvođača iz sektora autoindustrije, a veliki je potencijal u IT sektoru i građevinskoj industriji, dodao je Jovanović.
Da „Moskva voli srpske proizvode koji su ekološki zdravi i po ceni konkurentni“, potvrdio je Aleksej Nemerjuk, rukovodilac sektora za trgovinu i usluge grada Moskve. Ukazao je da je glavni grad Rusije veliki potrošač prehrane i svežih proizvoda i da potroši više od 12 miliona tona proizvoda industrije hrane.
Prioritet u saradnji sa Srbijom imaju voće i povrće, posebno jagodičasto voće koje u Rusiji ne proizvodi već uvozi. Objasnio je da su u delegaciji iz Ruske Federacije predstavnici različitih trgovinskih lanaca, koji zajedno imaju više od 3.000 prodajnih objekata, kao i prvi agroklaster Fud siti, koji je fokusiran na mala i srednja preduzeća.
U prošloj godini, prema njegovim rečima, samo preko ovog klastera je prodato 500.000 tona voća i povrća, a očekuje se da će ove godine premašiti miliona tona. Naveo je primer da su proizvodni kapaciteti jabuka u Srbiji oko 350.000 tona, a sama Moskva pojede godišnje 370.000 tona...
Savetnik predsednika Vlade Srbije Dragan Glamočić rekao je da je rusko tržište važno za Srbiju i ukazao na neophodnost udruživanja velikih i malih proizvođača hrane, kako bi zajedno izašli na rusko tržište i bili konkurentni. „Ruski potrošači su uvideli da su naši proizvodi kvalitetniji od konkurencije. Moramo osigurati da bezbednost i kvalitet ostane na nivou i ne sme da se desi da zbog greške nekog proizvođača trpi ceo izvoz, zbog čega vršimo strogu kontrolu“, naglasio Glamočić.
Sergej Žuraljov, rukovodilac Sektora za strateški razvoj agroklastera „Fud siti“ predstavio je kompaniju i naglasio da su veoma zainteresovani za plasman kvalitetnih srpskih proizvoda. Ističe da oko 5.000 firmi prodaje svoje proizvode preko ovog klastera i da će sledeće godine, na teritoriji čitave Rusije, „Fud siti“ prodati 1.800.000 tona robe.
Vukoje Muhadinović, generalni direktor industrije mesa „Topola“ iz Bačke Topole, rekao je da je srpska mesna industrija jaka, da ima dobre i kvalitetne proizvode i da se pre sankcija takmičila sa najjačim evropskim proizvođačima koji su izvozili na rusko tržište.
„Imamo mesta na ruskom tržištu, ali nam je potrebno vremena i prilagođavanja, kao i povećanje stočnog fonda da bi mogli biti ozbiljan takmac“, objasnio je predstavnik srpske privrede koji očekuje da kompanija „Topola“ nađe nove kupce u Rusiji i obezbedi stabilan plasman svojih proizvoda.