Šta je važnije, kvalitet ili dobra cena?

Bez autora
Nov 26 2013

Iako u decembru neće biti većih poskupljenja, prema nekim najavama, novi cenovnici spremaju se za pojedine uvozne sireve, grickalice, mesne prerađevine, čajeve, šampone i začine određenih proizvođača. Zato i ne čudi veliko interesovanje potrošača za jeftiniju kupovinu, poput one kada se otvaraju novi trgovinski objekti. Nisu im smetali ni sneg ni hladnoća ni dugo stajanje u redu. Strpljivo su čekali da se otvore vrata novog hipermarketa, a onda je nastala jurnjava za jeftinijim artiklima. Građani kažu da niko nema više para na pretek i da je svaki dinar dragocen. Kažu i da su cene važne, pa čak i na uštrb kvaliteta. Stručnjake ne čude gužve kada se otvaraju novi trgovinski objekti. Koliko god da smo u lošem materijalnom stanju nekako smo uspeli da se stavimo u taj mentalni okvir da što više mogu da kupim to mi je bolje. To je i prilika da se kupi i nešto što nam možda i ne treba, kaže psihijatar-psihoterapeut Aleksandra Bubera.

Šta je važnije, kvalitet ili dobra cena?Prosečna godišnja kupovna moć u Srbiji gotovo četiri i po puta manja nego u Evropi. U decembru se ne očekuju veća poskupljenja, ali se, prema nekim najavama, spremaju novi cenovnici za pojedine proizvode. Građani kažu da su im cene važne, pa čak i na uštrb kvaliteta.

Iako u decembru neće biti većih poskupljenja, prema nekim najavama, novi cenovnici spremaju se za pojedine uvozne sireve, grickalice, mesne prerađevine, čajeve, šampone i začine određenih proizvođača. Zato i ne čudi veliko interesovanje potrošača za jeftiniju kupovinu, poput one kada se otvaraju novi trgovinski objekti.

Nisu im smetali ni sneg ni hladnoća ni dugo stajanje u redu. Strpljivo su čekali da se otvore vrata novog hipermarketa, a onda je nastala jurnjava za jeftinijim artiklima.

Građani kažu da niko nema više para na pretek i da je svaki dinar dragocen. Kažu i da su cene važne, pa čak i na uštrb kvaliteta.

Stručnjake ne čude gužve kada se otvaraju novi trgovinski objekti.

"Koliko god da smo u lošem materijalnom stanju nekako smo uspeli da se stavimo u taj mentalni okvir da što više mogu da kupim to mi je bolje. To je i prilika da se kupi i nešto što nam možda i ne treba", kaže psihijatar-psihoterapeut Aleksandra Bubera.

U poslednjih pet godina navike potrošača su se mnogo promenile.

Martina Petrović iz "Delez Srbije" kaže da kada je proizvod na akcijskom sniženju njegova prodaja se poveća nekoliko puta.

Sve je manje para, a od početka krize promet u trgovinama je opao za trećinu.

Ekonomista Goran Nikolić kaže da je fiskalnom strategijom predviđeno da u narednoj godini rast privredne aktivnosti bude zasnovan na povećanju investicija i izvoza, dok će doći do pada potrošnje od dva odsto.

"Zbog toga je realno očekivati da se nastavi dugogodišnji trend pada prometa u trgovini na malo", ocenjuje Nikolić.

Prema nekim istraživanjima prosečna godišnja kupovna moć u Evropi iznosila je 12.890 evra. U Srbiji je gotovo četiri i po puta manja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik