Sve bolja zaštita prava potrošača u RS

Bez autora
Apr 14 2013

Nivo zaštite prava potrošača u Republici Srpskoj sada veći nego ranije. Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske, u saradnji sa udruženjima potrošača, nastavlja sa informisanjem potrošača o njihovim pravima da bi se nivo njihove zaštite približio nivou kakav postoji u zemljama EU. Prava potrošača najčešće krše prilikom kupovine hrane, obuće i tehnike, ali i pri snabdijevanju električnom energijom, gasom, toplotnom energijom, vodom, te kod usluga telekomunikacija. Udruženja potrošača u Srpskoj su važan subjekt u sistemu zaštite potrošača koji provode aktivnosti u vezi sa informisanjem, edukacijom i savjetovanjem potrošača o njihovim pravima. Imaju ulogu posrednika između potrošača i nadležnih organa, inspekcija i drugih subjekata u Republici Srpskoj kojima je zakonom propisana obaveza zaštite potrošača.

Sve bolja zaštita prava potrošača u RSNivo zaštite prava potrošača u Republici Srpskoj sada veći nego ranije, ocijenila je pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srpske Dušanka Tegeltija.

Ona je za Srnu izjavila da Ministarstvo, u saradnji sa udruženjima potrošača, nastavlja sa informisanjem potrošača o njihovim pravima da bi se nivo njihove zaštite približio nivou kakav postoji u zemljama EU.
 
Tegeltija je navela da se prava potrošača najčešće krše prilikom kupovine hrane, obuće i tehnike, ali i pri snabdijevanju električnom energijom, gasom, toplotnom energijom, vodom, te kod usluga telekomunikacija.
 
"Udruženja potrošača u Srpskoj su važan subjekt u sistemu zaštite potrošača koji provode aktivnosti u vezi sa informisanjem, edukacijom i savjetovanjem potrošača o njihovim pravima. Imaju ulogu posrednika između potrošača i nadležnih organa, inspekcija i drugih subjekata u Republici Srpskoj kojima je zakonom propisana obaveza zaštite potrošača", pojasnila je Tegeltija.
 
Prema njenim riječima, Zakonom o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj na jedinstven i sveobuhvatan način reguliše se oblast zaštite potrošača, jer su njime obrađena pitanja koja se odnose na bezbjednost proizvoda, cijene, maloprodaju i prateće obaveze iz garancija, deklarisanje proizvoda...
 
"Zakonom je ustanovljena obaveza trgovca da vodi knjigu reklamacije. Potrošač ima pravo da podnese reklamaciju, u slučaju nedostatka na proizvodu ili usluzi, pogrešno zaračunate cijene i drugih nedostataka proizvoda.Trgovac je dužan da na reklamaciju potrošača odgovori u roku od osam dana od dana prijema", dodala je Tegeltija.
 
Ona je pojasnila da je Zakonom o regulisanju cijena dato pravo privrednim subjektima da formiraju cijene proizvoda i usluga slobodno, prema uslovima na tržištu, osim za one, za koje je posebnim propisom utvrđen drugačiji način.
 
"Ministarstvo trgovine i turizma je, vodeći računa o zaštiti životnog standarda stanovništva, na osnovu Zakona o regulisanju cijena donijelo Uredbu o ograničavanju marži u prometu robe kojom je ograničila marže na osnovne životne namirnice. Uredbom o ograničavanju marži u prometu robe određene su marže za osnovne životne namirnice od osam odsto na veliko, odnosno na 10 odsto na malo", pojasnila je Tegeltija.
 
Generalni sekretar Pokreta potrošača Republike Srpske Dragovan Petrović smatra da se Republika Srpska Zakonom o zaštiti potrošača približila nivou zaštite prava potrošača u zemljama EU.
 
"Ovim zakonom napravili smo značajan iskorak i ubrzanim koracima idemo ka poboljšanju položaja potrošača. I sami potrošači su shvatili da poznavanjem svojih prva mogu najbolje da se zaštite", ocijenio je Petrović.
 
On je naglasio da se prigovori potrošača uglavnom odnose na ponašanje trgovaca i na komunalne usluge, te je u prošloj godini oko 20.000 prigovora bilo na usluge i rad "Elektrokrajine".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik