Sve češće nailazimo da je proizvod s manjom gramažom, ali istom cijenom

Bez autora
May 07 2024

Posljednjih godina primjetna je praksa pakiranja brojnih proizvoda u manjim količinama. Ta manja pakiranja ne prate i niže cijene. Riječ je o shrinkflaciji po kojoj za isti iznos novca dobijemo manje.

Proizvođači se pravdaju da do smanjenja pakiranja dolazi jer taj trend diktira tržište odnosno kupci koji kupuju češće, a manje. Usto, potrošači uglavnom obraćaju pozornost na rok trajanja artikla i cijenu.

Smanjivanje gramaže počelo je s čokoladom, a sada je, čini se, postalo pravilo za gotovo sve proizvode. Kupce zbunjuje jer su izgled i ambalaža proizvoda kojemu je smanjena težina ostali jednaki.

Najprije se vidjelo na čokoladama, pa na slatkišima, pa na dalje, komentar je jedne gospođe.

- Ne samo da se smanjila količina i gramaža nego se, ja bih rekao, smanjila i kvaliteta, govori kupac.

- Svime se služe da dobiju dobit, a kupci su uvijek oštećeni na svaki način, smatra jedan od njih.

Proizvođači sve više ulažu u ambalažu. Traže se nova i bolja rješenja koja će vizualno privući kupca.

- Ovdje nema nekih propisanih standarda, ali se ide na to da su potrošači navikli na određene gramaže, sada im se sugerira da su kupili isto s manjom gramažom, kaže Sanja Keretić, udruga "Varaždinski potrošač".

Shrinkflacijskim trikom, proizvođači su obvezni samo jasno i točno istaknuti masu. Nisu dužni upozoriti kupce na promjene gramaže.

- Možemo zaključiti da je to u jednom momentu bilo korisno, ali da sada ipak s time pretjerano i da se tu treba zaustaviti, odnosno ne smanjivati više gramažu, kaže Dragan Munjiza, konzultant za trgovinu.

Proizvođači smanjenu količinu određenih proizvoda opravdavaju time što je smanjen broj članova u obitelji pa se, kažu, traže i manja pakiranja.

- XXL pakiranja su jako popularna, vi kada pogledate u našim lancima, kada se pojave takvi proizvodi, da ljudi idu tamo zbog toga što računaju da tako mogu uštedjeti značajan novac, govori Emil Pavić, prodajni agent.

Francuska vlada donijela je odluku prema kojoj trgovci moraju obavještavati kupce o smanjivanju pakiranja proizvoda koje ne prati odgovarajuće sniženje cijena. Naši trgovci nisu pretjerano oduševljeni tom idejom. To bi im, kažu, samo stvorilo dodatne troškove.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik