TDR na srpskom tržištu prodao 1,4 milijarde komada cigareta

Bez autora
Mar 19 2013

TDR, jedan od vodećih proizvođača cigareta u jugoistočnoj Europi, lani je u Srbiji prodao 1,4 milijarde komada cigareta i zadržao tržišni udio od 7,6%. U proračun Srbije TDR uplaćuje oko 57 milijuna eura godišnje. Porezno opterećenje cigareta u Srbiji u samo tri godine poraslo je više od 100 posto uz očekivani daljnji rast. Uz to drastično povećanje i rastuću gospodarsku krizu, tržište cigareta u Srbiji je prošle godine palo za više od 6 posto, uz daljnji nastavak negativnog trenda u 2013. godini i, kako se predviđa, pad od oko 20 posto. U takvim uvjetima došlo je do pada profitabilnosti cijele industrije uz značajan rast crnog tržišta, kao i povećanu potrošnju rezanog duhana. Unatoč negativnim trendovima i rastućoj gospodarskoj krizi, TDR je zadovoljan rezultatima ostvarenim na srpskom tržištu. Zahvaljujući prepoznatljivosti i snazi brendova zadržan je relativno stabilan tržišni udio i nastavlja se sa širenjem poslovanja.

TDR na srpskom tržištu prodao 1,4 milijarde komada cigaretaTDR, jedan od vodećih proizvođača cigareta u jugoistočnoj Europi, lani je u Srbiji prodao 1,4 milijarde komada cigareta i zadržao tržišni udio od 7,6%, kazao je na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Beogradu predsjednik uprave Davor Tomašković.

U proračun Srbije TDR uplaćuje oko 57 milijuna eura godišnje.

Porezno opterećenje cigareta u Srbiji u samo tri godine poraslo je više od 100 posto uz očekivani daljnji rast. Uz to drastično povećanje i rastuću gospodarsku krizu, tržište cigareta u Srbiji je prošle godine palo za više od 6 posto, uz daljnji nastavak negativnog trenda u 2013. godini i, kako se predviđa, pad od oko 20 posto. U takvim uvjetima došlo je do pada profitabilnosti cijele industrije uz značajan rast crnog tržišta, kao i povećanu potrošnju rezanog duhana.

"Unatoč negativnim trendovima i rastućoj gospodarskoj krizi, TDR je zadovoljan rezultatima ostvarenim na srpskom tržištu. Zahvaljujući prepoznatljivosti i snazi naših brendova zadržali smo relativno stabilan tržišni udio i nastavili sa širenjem poslovanja. Na srpsko tržište je u 2012. godini lansirano niz inovativnih proizvoda, a s inovacijama nastavljamo i u ovoj godini i to lansiranjem novog izdanja Ronhilla, najjačeg cigaretnog branda u jugoistočnoj Europi", izjavio je Tomašković.

Tomašković je danas kazao kako ulazak Hrvatske u Europsku uniju stavlja pred TDR dodatne izazove u poslovanju u jugoistočnoj Europi. Naime, ulaskom u EU i izlaskom iz CEFTE značajno će porasti carine za sve hrvatske proizvođače koji svoje proizvode izvoze u zemlje regije. Izlaskom iz CEFTA-e carinske stope na cigaretne proizvode proizvedene u Hrvatskoj povećavaju se u Srbiji s 15% na 57%, u BiH s 0% na 15%, u Makedoniji s 27% na 42%, na Kosovu s 0% na 10%. Učinci ovih promjena za TDR znače oko 10 milijuna eura godišnje više plaćenih carina ili gubitak 130 radnih mjesta u Hrvatskoj. Kako bi otklonio negativne učinke izlaska iz CEFTE, TDR razmatra različite poslovne mogućnosti.

- TDR-u, kao i svim vodećim hrvatskim proizvodnim kompanijama, iznimno je važno da hrvatska Vlada ustraje u pregovorima s nadležnim EU institucijama kako bismo zadržali postojeći trgovinski režim i tako omogući hrvatskim izvoznicima da nastave svoj rast i razvoj - rekao je Tomašković.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik