Trgovačka marka, jeftinija roba

Bez autora
Sep 16 2012

Bankrot opterećuje i prosečnog srpskog potrošača. Zato se sve češće odlučuje za jeftinije proizvode. Na domaćem tržištu sve je više privatnih, ili trgovačkih robnih marki. Bez zvučnog imena, pristojnog kvaliteta i prihvatljive cene. Proizvodi trgovačke ili privatne robne marke jeftiniji su od 15 do 40 odsto od brendiranih proizvoda, a potrošači u Srbiji prednost sve češće daju upravo njima. Građani kažu da vole da probaju trgovačke robne marke i ukoliko im se dopadne kvalitet sve ih češće kupuju. Razlog je što su poznati brendovi skuplji, a kupcima je cena sve važnija pri odlasku u prodavnicu. Mali proizvođači najčešće rade za velike trgovce, a njihovi proizvodi prodaju se kao trgovačka robna marka. Trgovci brinu o transportu, plasmanu i marketingu, što snižava troškove proizvodnje i osetno smanjuje maloprodajne cene. U ukupnoj prodaji u Srbiji proizvodi privatne robne marke učestvuju sa 3,6 odsto. U Bugarskoj ih ima tri puta više, u Hrvatskoj pet, a u Mađarskoj čak sedam i po puta više nego u Srbiji.

Trgovačka marka, jeftinija robaZbog dobro odnosa cene i kvaliteta, kupci sve više kupuju proizvode sa trgovačkom robnom markom, koji se mogu naći u prodavnicama većih trgovinskih lanaca. Takvi proizvodi su jeftiniji za 15 do 40 odsto.

Bankrot opterećuje i prosečnog srpskog potrošača. Zato se sve češće odlučuje za jeftinije proizvode. Na domaćem tržištu sve je više privatnih, ili trgovačkih robnih marki. Bez zvučnog imena, pristojnog kvaliteta i prihvatljive cene.

Proizvodi trgovačke ili privatne robne marke jeftiniji su od 15 do 40 odsto od brendiranih proizvoda, a potrošači u Srbiji prednost sve češće daju upravo njima.

Građani kažu da vole da probaju trgovačke robne marke i ukoliko im se dopadne kvalitet sve ih češće kupuju. Razlog je što su poznati brendovi skuplji, a kupcima je cena sve važnija pri odlasku u prodavnicu.

Mali proizvođači najčešće rade za velike trgovce, a njihovi proizvodi prodaju se kao trgovačka robna marka. Trgovci brinu o transportu, plasmanu i marketingu, što snižava troškove proizvodnje i osetno smanjuje maloprodajne cene.

U ukupnoj prodaji u Srbiji proizvodi privatne robne marke učestvuju sa 3,6 odsto. U Bugarskoj ih ima tri puta više, u Hrvatskoj pet, a u Mađarskoj čak sedam i po puta više nego u Srbiji.

"Za potrošače koji nisu opterećeni markiranim proizvodima trgovačke robne marke su sasvim dobar izbor kako zbog povoljnijih cena, tako i zbog širokog asortimana. Za maloprodaju to je dobro, zato što mogu relativno lako da dođu do širokog asortimana datih proizvoda, a za same proizvođače koji snabdevaju maloprodaju to je dobar način da imaju relativno siguran plasman", kaže ekonomista Goran Nikolić.

Pod trgovačkom robnom markom najviše je prehrambenih proizvoda, slede proizvodi za ličnu higijenu, potom kućna kozmetika i na kraju piće.

"Kada su u pitanju naši objekti, primetno je da proizvodi pod privatnom robnom markom imaju rast prodaje u poslednja tri meseca. Svakako očekujemo da sa svim ovim poskupljenjima koja se dešavaju, a koja nisu mala, da se naši potrošači sve više okreću onim proizvodima koji im pružaju optimalan odnos cene i kvaliteta i jednostavno pružaju im uštedu pri svakoj kupovini", kaže Marko Daković iz predstavništva "Deleza" za Srbiju, BiH i Crnu Goru.

Očekuje se da će narednih godina učešće privatnih robnih marki u trgovinama sve više rasti i da će taj segment prodaje biti sve zanimljiviji trgovinskim lancima u jugoistočnoj Evropi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik