Trgovci u borbi za tržište od 1,2 milijarde kuna

Bez autora
Oct 20 2014

Hrvatsko tržište sportskom opremom očekuje novo preslagivanje i zaoštravanje konkurencije. Hervis je samo ove godine otvorio dvije nove trgovine, francuski Decathlon uskoro otvara prvu trgovinu u Hrvatskoj, a prema neslužbenim informacijama Agrokor će nakon preuzimanja Mercatora prodati franšizu Intersporta. Iako je domaće tržište ozbiljno pogođeno padom kupovne moći, najveći trgovci sportskom opremom bilježe značajne promete pa se ukupno tržište procjenjuje na oko 1,2 milijarde kuna ili 160 milijuna eura. Prosječan Hrvat godišnje na sportsku opremu potroši oko 40 eura, Slovenac 70, dok je u Austriji prosječna potrošnja po stanovniku veća od 100 eura.

Trgovci u borbi za tržište od 1,2 milijarde kunaHrvatsko tržište sportskom opremom očekuje novo preslagivanje i zaoštravanje konkurencije. Hervis je samo ove godine otvorio dvije nove trgovine, francuski Decathlon uskoro otvara prvu trgovinu u Hrvatskoj, a prema neslužbenim informacijama Agrokor će nakon preuzimanja Mercatora prodati franšizu Intersporta.

Iako je domaće tržište ozbiljno pogođeno padom kupovne moći, najveći trgovci sportskom opremom bilježe značajne promete pa se ukupno tržište procjenjuje na oko 1,2 milijarde kuna ili 160 milijuna eura. Prosječan Hrvat godišnje na sportsku opremu potroši oko 40 eura, Slovenac 70, dok je u Austriji prosječna potrošnja po stanovniku veća od 100 eura.

200 zaposlenih

Jedan od najvećih lanaca sportske opreme na svijetu, francuski Decathlon, planira ozbiljan ulazak na hrvatsko tržište kao prvo u ovoj regiji. U studenom otvaraju prvu trgovinu od 3500 četvornih metara i više od 70 različitih brendova u zagrebačkom King Crossu. U iduće tri godine planiraju daljnje širenje, prvo u Rijeci i Splitu. Iako za sada ne žele otkriti broj trgovina, da je riječ o ozbiljnom ulasku na tržište dokazuje brojka od 200 planiranih novih radnih mjesta. Postojeći trgovci tako dobivaju ozbiljnog konkurenta koji već ima 730 trgovina na 21 tržištu i ukupne prihode u 2013. godini od 7,4 milijarde eura.

- Mislim da bi s ulaskom Decathlona hrvatsko tržište moglo narasti jer je sport kao rekreacija i način zdravog života sve popularniji. S dolaskom novih proizvoda, s rastom popularnosti sporta u segmentu sporta kao nosive mode u Hrvatskoj još uvijek ima prostora za rast. S druge strane, jednim dijelom će zasigurno doći i do preraspodjele tržišta. Mi očekujemo što manje na račun Hervisa jer već imamo iskustva s Decathlonom u Mađarskoj, Češkoj i Rumunjskoj i vidimo da oba lanca imaju svoje kupce - ističe Aleš Černe, direktor Hervisa za Hrvatsku i Sloveniju.

Austrijski lanac Hervis trenutno u Hrvatskoj posluje u 15 trgovina s oko 250 zaposlenih, a Černe najavljuje da je u idućih tri do pet godina cilj doći do brojke od 20 trgovina. Od 424 milijuna eura ukupnih prihoda u šest zemalja Hervis Grupe u 2013 .godini u Hrvatskoj su ostvarili prihode od 26 milijuna eura, dok je Slovenija bila na razini 44,5 milijuna eura.

Nikeov i Adidasov izlog

Intersport je protekle tri godine s oko 196 milijuna kuna prihoda godišnje bio prvi u Hrvatskoj pa će biti zanimljivo vidjeti tko će biti kupac franšize koju Mercator drži za Hrvatsku, Sloveniju, BiH i Srbiju. Neslužbeno nam je potvrđeno da u Agrokoru planiraju prodaju franšize Intersporta i već su održali sastanke s njemačkim davateljem franšize. Mercator je Intersport do sada isključivo vezao uz svoje trgovine pa se očekuje da će novi kupac franšize trgovine moći otvarati i na drugim lokacijama. Samo u Hrvatskoj Intersport ima 29 trgovina te još 35 u Sloveniji.

U Hervisu su pak uvjereni da će s novim trgovinama već ove godine preskočiti Intersport i biti prvi po prometu u Hrvatskoj.

Premda jake monobrand trgovine u pravilu na manjim tržištima kao što je Hrvatska služe kao promotori i izlozi brenda dok ozbiljan novac zarađuju na ostalim, velikim tržištima, i oni se mogu pohvaliti odličnim prodajnim rezultatima. Prema poslovnim izvještajima, samo je Nike u Hrvatskoj lani ostvario prihode od gotovo 160 milijuna kuna, a Adidas gotovo 140 milijuna kuna. Usporedbe radi, Sport Vision kao još jedan lanac trgovina sportske opreme s devet trgovina lani je ostvario prihode od 35,4 milijuna kuna.

Svjetske marke

Trgovci sportskom opremom otkrivaju da Hrvati vole sportske brendove, a Nike je najpopularniji brend. Sportska oprema izrazito je prilagodljiva tržištu jer izravno ovisi o navikama i kupovnoj moći. U krizi je tako oprema za skijanje izrazito pala na hrvatskom tržištu, dok u Austriji istovremeno odlično prolazi i najskuplja oprema. Dok se u Sloveniji i Austriji primjerice odlično prodaje oprema za planinarenje, ona je u Hrvatskoj manje zastupljena.

- Osim nogometa koji je najpopularniji sport, u Hrvatskoj je veliki rast tržišta sportske opreme vezane uz biciklizam, trčanje i fitness. Hrvatski kupac je modno orijentirani potrošač sklon kupnji kvalitetne robe i svjetskih marki, spremni su platiti za kvalitetu i ako usporedimo s ostalim tržištima, možemo reći da je hrvatski kupac ‘najmodniji’, traži lijepe i kvalitetne proizvode - otkriva Aleš Černe, direktor Hervisa.

Trend uvođenja vlastitih robnih marki trgovaca sve je prisutniji i na tržištu sportske opreme. U Decathlonu imaju dvadeset svojih brendova koje nazivaju Passion brendovi, Hervis ih ima pet, a riječ je o brendovima koji su cjenovno daleko prihvatljiviji potrošačima od razvikanih premium brendova.

Najbrži rast donose online prodaja i žene

Trgovina sportske opreme globalno je u velikom restrukturiranju, te se bilježi snažan trend okretanja online prodaji, čiji se značajniji rast tek očekuje. Primjerice, Nike je izvijestio kako im je u posljednjem tromjesečju prihod od prodaje na internetu skočio čak 70 posto. Rast dijelom pripisuju i online alatima koje koriste - kao sve više drugih brendova - kako bi se čvršće povezali s korisnicima. Primjerice, njihova aplikacija za treniranje za žene skinuta je 17 milijuna puta. Ovo pak otkriva novi trend u globalnoj industriji, kojeg spominje niz velikih trgovaca i proizvođača: prodaja artikala za žene raste zamjetno brže.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik