U Beogradu je otvoren novi tržni centar "Aviv park Zvezdara". Izraelska investicija od 15 miliona evra donela je 250 novih radnih mesta. Koji su moderni trendovi u trgovini u Srbiji i šta investitori očekuju od ovog tržišta? Da li su novi tržni centri uopšte potrebni i šta oni donose potrošačima u vreme besparice? Trgovina se seli iz centra grada. Manjak vremena i višak obaveza stvorio je šoping molove, tržne centre i trgovačke parkove sa ciljem da njegovo veličanstvo potrošač bude zadovoljan. Iftah Aloni, investitor iz Izraela smatra da su u Srbiji povoljne cene lokacija za izgradnju tržnih centara. Pogledajte mapu. Srbija je ključna zemlja regiona. Mi verujemo da se Srbija oporavlja, uspešna je i privredno napreduje. Znamo šta radimo. Ovo je prosperitetno tržište budućnosti, kaže suvlasnik Kompanije "Aviv Arlon" Iftah Aloni.
U Beogradu je otvoren novi tržni centar "Aviv park Zvezdara". Izraelska investicija od 15 miliona evra donela je 250 novih radnih mesta. Koji su moderni trendovi u trgovini u Srbiji i šta investitori očekuju od ovog tržišta? Da li su novi tržni centri uopšte potrebni i šta oni donose potrošačima u vreme besparice?
Trgovina se seli iz centra grada. Manjak vremena i višak obaveza stvorio je šoping molove, tržne centre i trgovačke parkove sa ciljem da njegovo veličanstvo potrošač bude zadovoljan.
Iftah Aloni, investitor iz Izraela smatra da su u Srbiji povoljne cene lokacija za izgradnju tržnih centara.
"Pogledajte mapu. Srbija je ključna zemlja regiona. Mi verujemo da se Srbija oporavlja, uspešna je i privredno napreduje. Znamo šta radimo. Ovo je prosperitetno tržište budućnosti", kaže suvlasnik Kompanije "Aviv Arlon" Iftah Aloni.
Savremeni način prodaje pomaže i trgovcima.
"Novi koncept tržnih centara donosi jeftinije zakupe, lakši pristup za dostavu robe i ono što je bitno, koncentracija više takvih sadržaja dovodi mnogo više ljudi", kaže generalni direktor "Houm Centra" Viktor Čalovski.
Potrošači u Srbiji ne razlikuju se od onih u regionu, kažu trgovci.
"Prvi okidač za kupovinu proizvoda je promocija, odnosno akcija. Ukoliko potrošač vidi da je proizvod na akciji ili promociji dolazi do drugog koraka, a to je poređenje karakteristika sa potrebama potrošača. I na kraju poređenje cene i kvalitteta i garancije koju proizvod pruža", ističe komercijalni direktor „Voks elektroniksa" Dragan Lučić.
Upućeni kažu da je prosečna cena zakupa najboljih lokacija u tržnim centrima 26 evra po kvadratu. U šoping molovima između 15 i 60, a u trgovačkim parkovima od sedam do 30 evra.
"Nažalost nas velikih svetskih firmi cena igra presudnu ulogu u kupovini kod krajnjeg potrošača. Cena i uslovi plaćanja. Ono što se izdvaja na tržištu poslednjih godina, to je konstantan pad prodaje bele tehnike. Pokazatelji su takvi za ovu godinu da je tržište bele tehnike palo za osam odsto", kaže regionalni direktor prodaje „Virpula" Aleksandar Milosavljević.
Trgovački parkovi i tržni centri u Srbiji prostiru se na 790.000 kvadratnih metara. Od toga je u Beogradu 230.000 kvadrata.