U Kini je spas?

Bez autora
Aug 11 2012

Mnoge robne marke priliku za povećanje prometa vide u Kini. Tržište luksuzne robe u Kini treće je na globalnoj ravni i procenjeno je na 25 milijardi dolara. Očekuje se da i pored problema postane najveće za nekoliko godina. Marke luksuzne robe iz celog sveta zbog ekonomske krize priliku vide na ogromnom kineskom tržištu. Međutim, druga privreda sveta i sama se suočava sa problemima pošto rast usporava. Čuvena francuska robna marka Luj Viton otvorila je novu radnju u Šangaju. Namenjena je odabranoj kineskoj klijenteli, a u ponudi su čuvene tašne i drugi predmeti. Širenje biznisa sada je neizvesno, jer nije poznato kako će veliki kineski apetiti za luksuzom izdržati ekonomsko usporavanje druge privrede sveta. Kupci luksuzne robe uzdržani su u poređenju sa prošlom godinom pa se očekuje slabiji rast prodaje u drugoj polovini 2012...

U Kini je spas?Mnoge robne marke priliku za povećanje prometa vide u Kini. Tržište luksuzne robe u Kini treće je na globalnoj ravni i procenjeno je na 25 milijardi dolara. Očekuje se da i pored problema postane najveće za nekoliko godina.

Marke luksuzne robe iz celog sveta zbog ekonomske krize priliku vide na ogromnom kineskom tržištu. Međutim, druga privreda sveta i sama se suočava sa problemima pošto rast usporava.

Čuvena francuska robna marka Luj Viton otvorila je novu radnju u Šangaju. Namenjena je odabranoj kineskoj klijenteli, a u ponudi su čuvene tašne i drugi predmeti. Širenje biznisa sada je neizvesno, jer nije poznato kako će veliki kineski apetiti za luksuzom izdržati ekonomsko usporavanje druge privrede sveta.

Analitičar za luksuzne brendove Judžin Mek kaže da su kupci luksuzne robe uzdržani u poređenju sa prošlom godinom i da očekuje da se slabiji rast prodaje nastaviti i u drugoj polovini 2012. 

Osim Luj Vitona i drugi proizvođači suočeni su sa sličnim problemima. Prodaja britanskog Barberija upola je niža nego lane. Zabrinutost dele i kompanije Tifani i Este Lauder.

Na udaru su i marke skupocenih satova, poput Roleksa i Kartijea. Negativnom trendu doprinosi i promena kulturne i pravne klime u Kini gde je dugo vladala tradicija davanja poklona među zvaničnicima i poslovnim ljudima, poput satova i aktn-tašni. Odnedavno je zabranjeno da se novac iz državnih fondova troši na to.

"Za veliki deo prodaje luksuznih satova zaslužne su bile korporacije, a roba je bila namenjena stranim partnerima. Sada međutim mnoge firme smanjuju budžete što utiče na tržište maloprodaje luksuznih satova", kaže Judžin Mek.

Kineski kupci luksuznih brendova sve su izbirljiviji, a ponuda je veća nego ikada. U toj zemlji ima 7.000 multimilionera a taj broj će se udvostričiti do 2016. godine, što će Kinu svrstati na drugo mesto u svetu iza Sjedinjenih Američkih Država.

"Zbog sve veće konkurencije i više luksuznih radnji, biće mnogo veći izazov ostvariti zaradu od prodaje, pa će u budućnosti biti više nezadovoljstva u takvim kompanijama'', kaže analitičar za firmu Alijans Global Investors Rejmond Čan.

Tržište luksuzne robe u Kini je treće na globalnoj ravni i procenjeno je na 25 milijardi dolara. Očekuje se da i pored problema postane najveće za nekoliko godina.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik