U trgovačkim lancima nema dovoljno bh. robe

Bez autora
Apr 25 2010

Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa (MVTEO) i Vanjskotrgovinska komora (VTK) BiH organizirali su proteklih dana sastanke s predstavnicima vodećih trgovačkih lanaca u BiH kako bi sagledali problem slabije zastupljenosti domaćih proizvoda u njihovoj ponudi. Bilo je govora i o pronalaženju mogućih rješenja za povećanje količine domaćih proizvoda u ponudi trgovačkih lanaca, čime bi se doprinijelo smanjenju uvoza i porastu obima proizvodnje domaćih proizvođača. Povećana je zastupljenost bh. robe u pojedinim kategorijama proizvoda, prije svega u mesnoj i mliječnoj industriji. Ipak, taj nivo zastupljenosti nije zadovoljavajući. Bez većeg učešća bh. proizvoda, kako na domaćem tako i na regionalnim tržištima, proizvodnja u BiH nema perspektive. Posebno je značajna uloga robne marke, kao sve češćeg oblika plasmana domaćih proizvoda u trgovačkim lancima, jer istovremeno ova pojava može imati pozitivne efekte u izvozu, ali i vrlo negativne, kao što su ubijanje domaćih brendova i preusmjeravanje kupaca na anoniman proizvod pod robnom markom trgovačkog lanca.

U trgovačkim lancima nema dovoljno bh. robeMinistarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa (MVTEO) i Vanjskotrgovinska komora (VTK) BiH organizirali su proteklih dana sastanke s predstavnicima vodećih trgovačkih lanaca u BiH kako bi sagledali problem slabije zastupljenosti domaćih proizvoda u njihovoj ponudi.

Bez perspektive


Bilo je govora i o pronalaženju mogućih rješenja za povećanje količine domaćih proizvoda u ponudi trgovačkih lanaca, čime bi se doprinijelo smanjenju uvoza i porastu obima proizvodnje domaćih proizvođača.

- Povećana je zastupljenost bh. robe u pojedinim kategorijama proizvoda, prije svega u mesnoj i mliječnoj industriji. Ipak, taj nivo zastupljenosti nije zadovoljavajući - kaže nam Igor Gavran, projekt-menadžer Sektora za makroekonomiju u VTK.

Prema njegovim riječima, bez većeg učešća bh. proizvoda, kako na domaćem tako i na regionalnim tržištima, proizvodnja u BiH nema perspektive.

- Posebno je značajna uloga robne marke, kao sve češćeg oblika plasmana domaćih proizvoda u trgovačkim lancima, jer istovremeno ova pojava može imati pozitivne efekte u izvozu, ali i vrlo negativne, kao što su ubijanje domaćih brendova i preusmjeravanje kupaca na anoniman proizvod pod robnom markom trgovačkog lanca - upozorava Gavran.

Nastavak aktivnosti

Javno je iskazana dobra volja da se stanje poboljša, a naredni period i konkretne aktivnosti koje moraju biti pripremljene na osnovu sagledanih činjenica, pokazat će da li je ova volja kod svih bila jednako iskrena.

- MVTEO i VTK u svakom slučaju će ovu aktivnost nastaviti, jer jedino prihvatljivo stanje jeste potpuna ravnopravnost svih učesnika na tržištu i maksimalna podrška domaćoj proizvodnji i ukupnoj privredi - kaže Gavran.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik