Novosadski „Univereksport“ postaće uskoro najveći domaći prodajni lanac u Srbiji! Postignut je, kako nezvanično saznajemo, dogovor o preuzimanju kikindskog „Angroprometa“ i zrenjaninskog „Lurdija“, oba u vlasništvu nemačke kompanije, čime će „Univereksport“ povećati svoju mrežu za oko 40 objekata. Buduća „Univereksport grupa“ posedovaće ukupno 130 trgovina na tržištu, a što je najvažnije, novim pripajanjem gotovo da će duplirati svoju prodajnu površinu. Tako će, posle belgijskog „Delezea“ i hrvatskog „Agrokora“, odnosno „Idee“, „Rode“ i „Merkatora“, doći na treću poziciju u prehrambenoj maloprodaji Srbije, a biće prvi kada je reč o domaćem trgovinskom lancu. Trenutno „Univereksport“ i njegovo zavisno preduzeće „Trgopromet“ iz Subotice poseduju 90 prodavnica, mahom u Vojvodini, a sa novih 40 objekata biće vodeći na severu zemlje.
Novosadski „Univereksport“ postaće uskoro najveći domaći prodajni lanac u Srbiji! Postignut je, kako nezvanično saznajemo, dogovor o preuzimanju kikindskog „Angroprometa“ i zrenjaninskog „Lurdija“, oba u vlasništvu nemačke kompanije, čime će „Univereksport“ povećati svoju mrežu za oko 40 objekata. Buduća „Univereksport grupa“ posedovaće ukupno 130 trgovina na tržištu, a što je najvažnije, novim pripajanjem gotovo da će duplirati svoju prodajnu površinu.
Tako će, posle belgijskog „Delezea“ i hrvatskog „Agrokora“, odnosno „Idee“, „Rode“ i „Merkatora“, doći na treću poziciju u prehrambenoj maloprodaji Srbije, a biće prvi kada je reč o domaćem trgovinskom lancu.
Trenutno „Univereksport“ i njegovo zavisno preduzeće „Trgopromet“ iz Subotice poseduju 90 prodavnica, mahom u Vojvodini, a sa novih 40 objekata biće vodeći na severu zemlje.
U toku je, kako saznajemo, postupak dobijanja zakonske saglasnosti Komisije za zaštitu konkurencije, koja treba da odobri pripajanje tih preduzeća. Ona treba da proveri tržišnu koncentraciju trgovaca u svakom mestu gde posluju, kako bi utvrdila da li neko možda ima monopol. Taj posao mogao bi da bude okončan tek za par meseci, tokom novembra.
- Jačanje domaćih maloprodajnih lanaca i ukrupnjavanje trgovačkih kuća u Srbiji, svakako donosi i pozitivne promene u usluzi, konkurentnije cene, atraktivniju ponudu domaće robe za potrošače - smatraju stručnjaci.
- Na tržištu ima mesta i za velike i za male „igrače“, a na kraju kupci presude koga žele.
I mada se ranije spekulisalo da će novosadski lanac biti kupljen od prvog „igrača“ na tržištu, belgijskog „Deleza“, u okviru koga posluju „Maksi“ i „Tempo“, ali to se nije desilo. Došlo je do obrta, pa je novosadski „Univereksport“ kupio dva manja lanca.
Kupci vole komšijske radnje
Dolazak velikih trgovinskih lanaca ozbiljno je uzdrmao tržište i „pretio“ da će potpuno potisnuti male radnje. Vlasnici komšijskih dućana, međutim, tvrde da im se kupci vraćaju. Potrošačka korpa je sve praznija, pa većina pazari samo ono što je neophodno, a za toliko građani nemaju računa da odlaze do većih trgovina, do kojih neretko treba potrošiti i gorivo i vreme.