Veća tražnja za jeftinijim proizvodima

Bez autora
Jan 25 2016

Kupci u Srbiji sve više se okreću jeftinijim proizvodima, a posebno su tražene namirnice privatnih robnih marki. "Upravljati" kućnim budžetom, kažu, iz godine u godinu sve je teže, pa su ti artikli za trećinu jeftiniji od istih brendiranih, posebno dobijaju na značaju u nedeljnim i mesečnim kupovinama. "Na ceni" su posebno konditori, mlečni i mesni proizvodi, sirevi, salame, ulja, ali i papirna konfekcija... Što se tiče zastupljenosti robnih marki u Srbiji, one su i dalje po učešću u prodaji na nižem nivou nego u nekim razvijenijim zemljama, ali zauzimaju sve značajniji udeo u potrošačkoj korpi. Podaci pokazuju da je učešće privatnih robnih marki u našoj zemlji pet odsto, dok na primer u susednoj Mađarskoj ono iznosi 26 odsto.

Jeftino baš na ceniKupci u Srbiji sve više se okreću jeftinijim proizvodima, a posebno su tražene namirnice privatnih robnih marki. "Upravljati" kućnim budžetom, kažu, iz godine u godinu sve je teže, pa su ti artikli za trećinu jeftiniji od istih brendiranih, posebno dobijaju na značaju u nedeljnim i mesečnim kupovinama.

"Na ceni" su posebno konditori, mlečni i mesni proizvodi, sirevi, salame, ulja, ali i papirna konfekcija...

Što se tiče zastupljenosti robnih marki u Srbiji, one su i dalje po učešću u prodaji na nižem nivou nego u nekim razvijenijim zemljama, ali zauzimaju sve značajniji udeo u potrošačkoj korpi.

Podaci pokazuju da je učešće privatnih robnih marki u našoj zemlji pet odsto, dok na primer u susednoj Mađarskoj ono iznosi 26 odsto. To jasno pokazuje da u našoj zemlji postoji veliki prostor za rast prometa tih artikala.

- Prodaja robne marke beleži rast na našem tržištu - kaže Olivera Ćirković, rukovodilac službe korporativnih komunikacija "Univereksporta".

- Svaki trgovinski lanac gradi svoju robnu marku prema strategiji koju želi da istakne sa potrošačem. Na osnovu toga se opredeljuje za pravac najjeftinijeg proizvoda, bez obzira na to što to vrlo često prati i najniži kvalitet, ili najbolji odnos cene i kvaliteta.

Najveće uštede donosi kupovina konditora, jogurta, sireva, salama, ali i začina, namaza, jer su cene za te proizvode niže do 30 odsto. Primera radi, kod kupovine sokova i kafe može da se uštedi od 40 do 60 odsto. Robne marke brašna, peciva i drugih proizvoda od žita jeftinije su za 20 odsto.

Kompanija "Delez Srbija" trenutno poseduje proizvode privatnih robnih marki u skoro svim kategorijama prehrane i neprehrane.

- U bogatoj ponudi naših brendova najznačajniji su "premija", "365", "sveže meso", "home" i "care" i oni čine oko 17 odsto ukupnog asortimana i kompanija sarađuje sa oko 140 domaćih dobavljača na proizvodnji ovih proizvoda - kaže za "Novosti" Martina Petrović, pi-ar menadžer "Delez Srbija".

- Najtraženiji proizvodi iz segmenta prehrane su mesne prerađevine, zamrznuti proizvodi, osnovne životne namirnice, mlečni proizvodi, konzervirana hrana, konditori. Iz segmenta neprehrane najveću tražnju potrošača beleže proizvodi papirne galanterije i domaćinstva.

Robne marke su nešto sa čime su se potrošači na tržištu vrlo brzo upoznali, a postoje i određene kategorije u okviru kojih se najlakše potrošač odriče brenda u korist robne marke, kao što je na primer papirna galanterija.

Hrana

Za standardnu potrošačku korpu treba nam jedna i po prosečna zarada ili oko 67.000 dinara. Najveći "udar" na domaćinstvo svakog meseca su hrana i bezalkoholna pića, na koje ode i do 47 odsto prihoda.

Ipak, fiksni računi sve više opterećuju porodice. A, kada se računima "Infostana", prevoza, telefona dodaju krediti za stan ili plaćanje mesečne kirije, onda "ode" cela plata. Na stan, vodu, struju i grejanje trošimo više od 17, na prevoz osam odsto, telefonske račune oko pet odsto prihoda...

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik