Veliki marketi uvode izmene zbog tanjih džepova

Bez autora
May 10 2016

Potrošači u Srbiji uveliko su promenili navike i sve više se okreću nabavkama u malim trgovinama. Velike kupovine su prošlost, kažu u potrošačkim organizacijama. Naš potrošač sada uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke. Ljudi se ponašaju racionalnije, kupuju manje, samo ono što im je potrebno i kada im je potrebno, naglašavaju u maloprodajnim lancima. Građani neophodne dnevne namirnice mahom nabavljaju u manjim prodavnicama. Trgovinski lanci su to i te kako osetili kroz pad prometa i preorijentisali se na "manje trgovinske formate", bliže potrošaču, a cene su ostale približne, prilagođene tanjem džepu potrošača.

Veliki marketi uvode izmene zbog tanjih džepova  Beograd -- Potrošači u Srbiji uveliko su promenili navike i sve više se okreću nabavkama u malim trgovinama. Velike kupovine su prošlost, kažu u potrošačkim organizacijama . Naš potrošač sada uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke, pišu Večernje novosti.  Ljudi se ponašaju racionalnije, kupuju manje, samo ono što im je potrebno i kada im je potrebno, naglašavaju u maloprodajnim lancima.  Građani neophodne dnevne namirnice mahom nabavljaju u manjim prodavnicama. Trgovinski lanci su to i te kako osetili kroz pad prometa i preorijentisali se na "manje trgovinske formate", bliže potrošaču, a cene su ostale približne, prilagođene tanjem džepu potrošača.  “Kupci sada pažljivije kupuju, obavljaju manje i češće kupovine, praktično pazare u skladu sa svojim dnevnim potrebama i u skladu sa tim i mi koncipiramo akcije i ponude”, kaže Marijana Kristić, direktorka sektora za brigu o korisnicima "Merkator S".  Stručnjaci ističu da se sada, sem hrane, u manjim trgovinama sve više kupuju piće, kućna hemija, sredstva za ličnu higijenu... To su primetne promene, i trend koji je verovatno dugoročan i tu Srbija nije nikakav izuzetak.  “Neophodne dnevne potrepštine već odavno nabavljam na nekoliko mesta, sir, jaja i kore kupujem u specijalizovanim prodavnicama, jeftinije su za bar za petinu, kobasice i meso kada je akcija, isto kao i morsku ribu”, kaže Beograđanka Marija V.“Na pijacu odlazim kasno po podne kada padnu cene jabukama, salati, rotkvicama, luku. Uštede su značajne, važno ja da pazite gde i kada kupujete”, dodaje ona.  Sve više se smanjuje razlika u ceni namirnica i ostalih artikala između malih i velikih trgovina, što je "logična reakcija na besparicu", objašnjavaju u trgovinskim kućama. Iako sada "na ceni" dobijaju manji marketi, veliki tržni centri će opstati, ali samo oni koji su dobro pozicionirani i koji ponude potrošačima dodatnu uslugu, kao što su ugostiteljstvo, zabava, dodatni asortiman...  U prošloj godini vidan je pad kupovne moći građana, koji je u udelu trajnih potrošnih dobara, na primer, iznosio 10 odsto. Ipak, firmama koje su odobravale značajne popuste i razne druge benefite kupcima, uspelo je da ostanu na istom nivou ili čak da ostvare neki minimalan rast. Slično je bilo i u prehrambenoj industriji, gde je u protekloj godini recimo mesna industrija zabeležila pad prodaje od, takođe, 10 odsto.Potrošači u Srbiji uveliko su promenili navike i sve više se okreću nabavkama u malim trgovinama. Velike kupovine su prošlost, kažu u potrošačkim organizacijama.

Naš potrošač sada uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke, pišu Večernje novosti.

Ljudi se ponašaju racionalnije, kupuju manje, samo ono što im je potrebno i kada im je potrebno, naglašavaju u maloprodajnim lancima.

Građani neophodne dnevne namirnice mahom nabavljaju u manjim prodavnicama. Trgovinski lanci su to i te kako osetili kroz pad prometa i preorijentisali se na "manje trgovinske formate", bliže potrošaču, a cene su ostale približne, prilagođene tanjem džepu potrošača.

“Kupci sada pažljivije kupuju, obavljaju manje i češće kupovine, praktično pazare u skladu sa svojim dnevnim potrebama i u skladu sa tim i mi koncipiramo akcije i ponude”, kaže Marijana Kristić, direktorka sektora za brigu o korisnicima "Merkator S".

Stručnjaci ističu da se sada, sem hrane, u manjim trgovinama sve više kupuju piće, kućna hemija, sredstva za ličnu higijenu... To su primetne promene, i trend koji je verovatno dugoročan i tu Srbija nije nikakav izuzetak.

“Neophodne dnevne potrepštine već odavno nabavljam na nekoliko mesta, sir, jaja i kore kupujem u specijalizovanim prodavnicama, jeftinije su za bar za petinu, kobasice i meso kada je akcija, isto kao i morsku ribu”, kaže Beograđanka Marija V.

“Na pijacu odlazim kasno po podne kada padnu cene jabukama, salati, rotkvicama, luku. Uštede su značajne, važno ja da pazite gde i kada kupujete”, dodaje ona.

Sve više se smanjuje razlika u ceni namirnica i ostalih artikala između malih i velikih trgovina, što je "logična reakcija na besparicu", objašnjavaju u trgovinskim kućama.

Iako sada "na ceni" dobijaju manji marketi, veliki tržni centri će opstati, ali samo oni koji su dobro pozicionirani i koji ponude potrošačima dodatnu uslugu, kao što su ugostiteljstvo, zabava, dodatni asortiman...

U prošloj godini vidan je pad kupovne moći građana, koji je u udelu trajnih potrošnih dobara, na primer, iznosio 10 odsto. Ipak, firmama koje su odobravale značajne popuste i razne druge benefite kupcima, uspelo je da ostanu na istom nivou ili čak da ostvare neki minimalan rast. Slično je bilo i u prehrambenoj industriji, gde je u protekloj godini recimo mesna industrija zabeležila pad prodaje od, takođe, 10 odsto.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik